2 brudar i en biltvätt....... Det blev nästan en Terry.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Idag fick jag för mig då att jag skulle tvätta den nerskitiga bilen. Med mig som stöd tog jag med mig Maria. Jag menar att 2 hjärnor är ju säkert bättre än en när det är nåt som man inte riktigt vet hur det går till.

- Jaha vilket program?
- Inte vet väl jag.
- Dom står där

REN
RENARE

RENAST


- Ja ta lagom ren då!

Sen kom problemet hur man skulle göra med antennerna som inte gick att skruva loss. Men dom va ju böjbara så jag vek ner dom lite fint mot bilen.
Koden knappades in och maskineriet började.

Där stod vi båda två med näsorna mot rutan i båset som två st Blondinbellor i en biltvätt och väntade på att antennerna skulle komma flygandes.

- Vad händer nu då?
- Vet inte.
- Inte jag heller!!

- Vad gör den nu då?
- Vet inte.
- Nä inte jag heller.
- Tänk om man fick smisk av en sån där *fniss*
- Ja *fniss*

Ja vi hade verkligen ett givande samtal där i båset. Jag jublade högt när tvätten va klar och antennerna satt kvar.
Ända tills jag skulle vika upp dom igen och fick det främre i handen " OJ DÅ" Första tanken va

"snacka om att J kommer idiotförklara mig när han kommer hem"

Vi tog oss i alla fall levande ut ur biltvätten och personalen va nog tillfreds när vi lämnade macken!

Men när jag lämnat av Maria så märkte jag att bilen va väldigt lättstyrd mot den varit förut. Jag har fått ta i av kung och forterland för att styra närr jag ska t.ex parkera men nu gick det så väl lätt. Har försökt få klarhet i det hela men det verkar inte vara någon som har något bra svar på det.

Så nu inbillar jag mig att styrningen ska ge sig om jag kör i lite högre hastighet. Det blir till att krypa på småvägarna ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av kryddan:

låter jätte konstigt att styrningen ska bli lättare för du tvätta bilen:)

Så kan det gå med antenner hehe men J ska ju ha något att laga när han kommer hem oxå :)

Ha en trevlig kväll vännen:)

Kramiz:)

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej Starka !

Jag ska kolla upp detta imorgon på jobbet.........kram

3:e kommentar, skriven , av Eva T:

4:e kommentar, skriven , av Eva T:

Hej Starka !

Pratade med chefen idag,( vi har ju Sveriges mest avancerade och nyaste biltvätt) din upplevelse är antingen i huvudet eller att du har haft väldigt mycket smuts salt ev gammal modd sittandes på bromsbelägg styrstag med mm som lossnat och dessutom antagligen bara en tillfällig smörjning av blötan från tvätten. Du vet att i ditt väglag med snö å salt bör man tvätta bilen med underspolning minst en gång var fjortonde dag, helst varje vecka.

Kram å ha en riktigt God Jul...............säj till den där J att han inte romantisera sin jäkla dricka med massa skit i, räcker så jä... bra med skiten som flyter...... !

Kommentera inlägget här :