Nu ni ska jag bjuda på en riktig Terry!!

publicerat i En Terry! Pinsamheter;
För er som inte hängt med från början om vad en Terry är så är det nåt som är extremt korkat. Detta korkade beteende är då uppkallat efter min lillasyster Terry.

En Terry är t.ex om man rör om i grillen med en röd och glödande kolbit. . Om man följer med en karl hem från krogen för att titta på hans fjärrstyrda micro som han påstår sig ha för att sen glömma bort att titta på micron och ha mssa sex i stället och dessutom gå på samma grej flera gånger. Tro att om bilen kokar så beror det på att solen lyser så starkt på huven. Eller om man tror att dom små piggarna på knapparna på instrumentpanelen i bilen är för att blinda ska hitta rätt knapp.  Detta är typiskt en Terry.

Så nu till min Terry som inte bara varade för ett ögonblick utan i flera veckor..... Ja jag gör ju en hel del Terrysar jag med som ni märkt.

För några veckor sedan så upptäckte jag att mina handflator hade börjat bli gulaktiga och mellan fingrarna oxå. Jag skrubbade och tvättade men det gick fan inte bort. Huden va missfärgad och riktigt ful.

Efter någon vecka började jag överväga om det faktiskt va någonting riktigt fel på levern. Jag är ju trots allt en gammal missbrukare och även om alla provsvar varit hur bra som hellst så kan ju provsvar visa fel...... Kanske.
Jag har sett många med gula handflator långt innan andra symtom dykt upp.

Ja ni vet ju hur det är när man får gå och fundera tillräckligt länge på något sånt här. När det sen oxå började klia och bli sår mellan fingrarna var jag säker "NU ÄR JAG SJUK" Jag va helt bergis på att alla hepatit-prover osv hade blivit ihopblandade på labbet och mina svar va nog inte så bra egentligen. Jag praktiskt taget förberedde mig på dialys och hela skiten.

Ända tills...........

Jag sitter på min toalett och gör det alla måste göra "men inte alla vill erkänna". Plötsligt faller ögonen på min hudkrämsflaska som jag inhandlat några månader tidigare. På locket finns en misstänkt brunaktig färg. När jag börjat läsa på flaskan så står det ju klart och tydligt * SKIN-LOTION, SELF TAN*

Till saken hör att jag har fobi mot torra händer och smörjer dom säkert 17 gånger per dag och rycker till mig flaskan som står närmast. Här har jag alltså smörjt in mina händer med lotion innehållande self-tan flera gånger per dag och trott att min lever ska kolappsa för att handflatorna är gula.

Nu va det så till och med jag skämdes för mig själv där jag satt på toaletten och fattade hur jävla korkad jag är egentligen. Nu har jag inte smörjt in händerna med den på hela dagen..... *Tada* Jag är inte gul längre.

Och snart mina vänner så kommer Terry Toppa ringa upp mig och förklara ännu mer ingående för mig hur korkad jag är. Men då gör jag som henne och skyller allt på Mor!!!................... Det tog 13 minuter innan hon ringde.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Hahahaha!! Fy fan va dum du är! Men jag älskar dej ändå<3

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Ha ha ha ha ha! Fan, du är helt underbar! Jag bara älskar dig. Det där gjorde min dag. En sån grej skulle jag också kunna göra.

Du har en award att hämta hos mig. ;)

Kramar

Bibbi

3:e kommentar, skriven , av lena ekstrand:

skyll inte på mig! Fast en gång hade jag finn-medel i håret, sånt där du köpte till Fille, med några sorts gruskorn i, att rengöra huden med. Jag trodde det var hårgele...

4:e kommentar, skriven , av kryddan:

haha ja jisses hur det kan bli :)

5:e kommentar, skriven , av Nattis:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :)



Fast Dove är inte bäst... den är glittrig och det ser ut som faan när man får den på sig :) Den gamla var dock bra, den utan glitter! (blekfeta jag)

6:e kommentar, skriven , av Hontass:

Men Mamma "Lena Ekstrand" Det förstår du väl att Jag och Terry måste skylla på dig. Vi kan ju inte skylla på våra fäder för dom kan ju inte försvara sig :)

7:e kommentar, skriven , av Nattis:

Tack för dina kommentarer och särskilt den med barnen.



Det gällde just då bonusbarnen, det är så jävla idiotiskt hur en förälder kan bete sig för att sen ruska på axlarna och vägra inse vilken skada det gör......



Hur förklarar man för 2 ledsna barn varför deras mamma inte är hemma när de åkt de många milen hem den dag som sagts och varför hon inte kommer hem och tar i mot dom utan dom får åka de många milen tillbaka hit igen totalt förvirrade och ledsna för att sen åka hem IGEN när det passar henne trots att det är skola och vardag......



Jag blir stum... Tack och lov kan vi här hålla käften och inte slänga skit på henne men det är inte lätt att försöka förklara en annan förälders beteende.

Skrivet av Hontass 2008-12-16 kl 21:44

Nattis svarade 2008-12-16 kl 22:11:

Nej det måste vara jävligt svårt att förklara! Speciellt om maninte kan förstå det! Min systerdotter har det exakt likadant, hennes gubbes gamla fru skiter fullständigt i barnen men skriker och har sig om hon inte får dem när det passar (när hon ska visa vilken bra mamma hon är) Superviktigt att ni inte säger elakt om henne och görbra gjort. :) kram

8:e kommentar, skriven , av Nattis:

Hontass

Nej man får bara inte säga något elakt utan försöka förklara på bästa sätt utan att varken smutskasta eller hålla bakom ryggen.... INTE LÄTT som sagt va.



Själv häver hon då ur sig både det ena och andra till barnen och särkilt om mig. Men nör man kommer med grejer som att " men ni vet väl att hon den där är en fd knarkare och att hon tar skitiga trosor ur tvättkorgen och sätter på sig" Säger man såna här saker till barn så har man inte mycket innanför pannbenet.



Nä fy fan vilket jobb det är att ta körkort men föda barn kan vilken idiot som hellst göra!

Du svarade:

Ja, fy faan! Borde vara koll på det också, större koll inklusive halkkörning! ;)

9:e kommentar, skriven , av kryddan:

ska lägga upp den där awarden jag fick av dig på nya bloggen istället ska bara försöka komma på vilka 7 som ska få den å det är fan inte lätt ska gudarna veta :)

Kört många mil i dag då föresten?

Kramiz på er :)

10:e kommentar, skriven , av magstark:

hahahahahahahaha, fan vad du är rolig :D

11:e kommentar, skriven , av Den där J:

Det bästa med er är ju att ni bjuder på det.

Har ju hört dig hur du grubblat över det här hemma i någon vecka.

Så det är ju skönt att du kom på vad det var.

Kommentera inlägget här :