Bilhelvetet lagat

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
För er som missat storyn om våran underbara bil på facebook får en resume nu.

Vi kom hem från dalarna i söndags och frun åkte en sväng i måndags.
J skulle ha bilen i måndags o bilhelvetet startade inte.
Då visade det sig efter lite efterforskning att det var en kabel som gått av till bränslepumpen.
Bytte då ut drygt 2m kabel liggandes på parkeringen här ute i ghettot.
Tror ni bil djävulen startade för det nix.

Det visade sig att även bränslepumpen gett upp.
Den fungerade lite som den ville.
Letade på skroten efter en annan.
Bilen är en mellanmodell så den finns inte.
Det brukar ställa till ett visst problem i bilvärlden.
Skroten skulle ha 750:- och ny går den på 3500:-.
Problemet är bara det att skrotarna har bra pumpen till modellerna efter.
Så det gick helt åt helvete.
J jobbar dessutom på industri med driftstopp just nu så det finns inte en chans att åka ifrån något.

I dag lördag tog jag en sväng till Östansjö bilskrot och tänkte kolla.
Det fanns ingen där som var till Audi men då kläcker killen där ur sig att det är samma pump till volvo.
Så den gick på 300:-.
Bogserade bilen till mina päron för reparation så några timmar senare var bilen lagad och åk duglig.
Ibland lönar det sig att kunna göra saker själv.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Ibland önskar jag att dina kunskaper kunde smitta av sig på min man. Han är mer nollad än jag vad gäller bilar.

Krama Hon den där från mig. Hoppas smärtan har börjat ge sig.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :