J kan lugna er.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
J har ordnat lite idag.
Började igår att kolla på avgasrör till bilen.
Det fanns på 3 ställen för drygt 900 på 2 och 326 på ett.
Ni kan ju gissa vilket J tänkte köpa. Började ringa för att se om det fanns hemma för man kunde inte kolla det på nätet.
Automatsvarare som man sa vart man ville och tryckte siffra för ärende.
Man blev kopplad och det gick fram typ 25 signaler då det kommer in en röst som säger att det är många som ringer just nu och vi kan inte ta ditt samtal. Bortkopplad totalt jävla dissad alltså.
Provade några gånger till och J blir ju bara mer o mer irriterad.

Ger upp och konstaterar att jag åker dit idag söndag istället.
Väl framme på stället så slår jag in artikelnr i datorn och får till svar att varan har utgått ur sortimentet.
Blir lagom förbannad på det företaget och undrar ju då varför det står på nätet att den finns och undrar varför man inte kan kolla lagersaldot på nätet (det går ju överallt annars). Undrar definitivt varför i helvete dom inte svarar när man ringer.

Blir bara mer o mer förbannad.
Åker till ett sånt där 900 kr ställe för att se hur röret ser ut irl.
Dom har inget hemma vilket är förståeligt men dom kan ta hem.
J säger nix och köper ett kort rör för 69 pengar.
Väl framme i kassan frågar dom om jag inte ska ha klammer också.
J säger Nix jag ska svetsa.
Jaha du är en sån säger dom.
Vadå jag är en sån har folk något problem med att jag råkar vara händig eller.
Är det mitt fel att jag inte gör så mycket annat än att svetsa rör just nu.
Det är ju för i helvete mitt jobb både i stål och rostfritt.

Så hem igen till frun och vi packar in oss i 2 bilar 2 vuxna, 3 barn och 3 hundar.
J startar bilen och Hon den där börjar asgarva för det låter som en dragster.
Alla raggare skulle bli avundsjuka över mitt ljud.
Upp till J´s paranteser för att börja skruva. Skulle börja med Audin.
Så av med ett bakdäck på den och på med rostlösare på det som skulle åtgärdas på den.
Sen över till nästa bil för att lägga sig under o ta bort det trasiga röret.
Blev riktigt överraskad då det gick att skruva isär allt utan strul. Det har aldrig hänt innan.
Så fram med svetsen och bränna ihop diverse delar och sen under igen för att skruva ihop det igen.
Klart på drygt 1,5 timme.

Tillbaka till Audin igen. Har mina verktyg från jobbet i bagaget.
Då går inte koffert helvetet att öppna.
J håller på att bli vansinnig vad ska jag ha för verktyg på jobbet imorgon.
J fortsätter med det som ska fixas på bilen istället och J´s pappa börjar mixtra med kofferten.
Vi tänker som så att om vi lossar på baksätet kan vi ju komma in och öppna.
Eller hur det går inte ens få in en hand den vägen.
Så det var bara skruva tillbaka baksätet och inte ens en 1000 lapp kunde vi få hitta.
J´s pappa fortsatte mixtra med låset och rätt som det är går fanstyget upp och ingen vet varför.
Så i med massa olja och spänna diverse delar i låset.
Över med alla verktyg i den andra bilen för säkerhetsskull.

J återgick igen till det som skulle lagas.
Tror ni den lilla lilla bulten som skulle lossas lossade då.
Nix det spelade ingen roll om jag så tog en rörtång för att lossa den.
Gjorde större hål i fästet som hade lossnat och trädde på det över bulten.
Fram med svetsen igen och brännde fast skiten.

Så nu är båda bilarna fixade men en hel dag gick åt skogen.
J som hade tänkt få ha en lugn helg med barn och ta ut hundar i skogen mm.
Men inte då. Det blev till att ligga under bilar istället.
Säger bara det att det är tur att man har svetsar och kan använda dom.

Så nu kanske frun blir lite lugnare när allt är fixat.
Dessutom ska hon ha en eloge för att hon var med ute och hjälpte till hela tiden.

Kommentera inlägget här :