Rosa......

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Sitter här med blekning i håret. Nej jag ska inte bli blondin men eftersom jag är så mörk så lär det blekas först om det ska bli någon färg över huvudtaget. Slutresultatet är meningen att bli svart och rosa. Vi får la se hur det blir i slutändan. Men jag undrar om blekningen verkligen ska svida så förbannat, det va nåt hemskt vad det sved.

Har haft samtal med Barnmorskan idag om hur jag mår. Jag skulle få nya tabletter utskrivet få se om jag får behålla lite mat med hjälp av dom. Hon ringde upp mig igen lite senare för att försäkra sig om att jag inte behöver någon behandling med dropp men än så länge får jag ju behålla vätska i alla fall så det är ingen fara. Jag har fått köpa hem nutrilett för att få i mig näring när inte maten stannar kvar och det va ju ett smart drag ansåg hon. Sen verkade hon lite orolig över att jag inte gått upp ett hg i vikt trots att magen verkligen ökat i omfång, så det skulle vi hålla lite koll på. Det betyder ju att jag måste tappat en hel del vikt i mig själv, men som tur är tar ju den lilla vad den ska ha i alla fall. Än så länge var det ingen katastrof och jag är ju inte direkt strådsmal från början och har lite att ta av.

Det var värre när jag gick med Zack. Då gick jag ner 10 kg under graviditeten och var redan innan smal som en speta. Men åh andra sidan va det skönt att få på sig de gamla byxorna direkt efter förlossningen och Zack mådde ju bra.

På Tisdag är det dags för ultraljud, Det där vanliga standard-ul. Börjar bli nervös. Är livrädd för att komma dit och se att hjärtat inte slår eller nåt annat jobbigt.  Ska bli så skönt att ha det gjort och förhoppningsvis kan vi gå där i från och veta om det är en pöjk eller tös!

Nä nu måste jag tvätta ur medlet innan huvudet fräts sönder!

Kommentera inlägget här :