Vampyrer eller nåt!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vi har nya grannar. Eller nya och nya dom har väl bott här i några månader och dom har från dag 1 gått mig på nerverna.

Dom bor dörr i dörr med mig och man ser inte mycket av dom på dagarna. Men på nätterna hörs dom desto mer. Det tjoas och gapas i trappen och det är inte bara dom vuxna utan småbarn som står i trappuppgången och gapar och skriker, skrattar och busar samtidigt som de vuxna för livliga diskutioner och skrattar och härjar.
Visst är det trevligt med glada och livliga barn men fan inte kl: 03.00 på natten i en trappuppgång med flera hyresgäster.
Det är helt dött på dagarna men fram mot 23-24 är det kört. Måste vara vampyrer från från nåt främmande land för de förstår inte om man säger nåt till dom heller, dessutom verkar dom ju leva bara på nätterna.

Det ända positiva är att dom är totalt skräckslagna för hundarna. Kommer jag ut i trappan med hundarna så är dom försvunna som ett gäng silverfiskar i badrummet när lampan tänds. Det är ett rent under att Zack inte vaknat av deras oväsen, han har ju trots allt sitt rum alldeles vid ytterdörren.

Rätt som det är tar mitt tålamod slut och jag släpper ut hundarna i trappen och stänger dörren om mig, då lär de ju hålla sig i sin lägenhet i alla fall.

Jag vill inte ha grannar! Jag vill bo i skogen där det är tyst och lugnt och mörkt om natten, kan jag dessutom hångla naken i trädgården är det ett stort PLUS!

Jävla vampyrer!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Har du sett Twilight? Gör det annars :)

2:a kommentar, skriven , av Din man:

Det där med att hängla naken lät ju intressant.

Bara det gör det ju värt att få flytta.

3:e kommentar, skriven , av Björn:

Fy fan för andra människor! Jag tycker du skall skälla på dem

Kommentera inlägget här :