Fullspäckad dag.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Idag har det verkligen bara gått runt. Svärisarna kom tidigt på förmiddagen och vi satt ner och tog en förmiddagskaffe med dom.

Sen tog svärfar och J med sig alla barn + några till och åkte på rally i grusgropen. Jag och Svärmor satt hemma och mös och pratade i trädgården.
Asta löper så hon fick hålla sig på övervåningen under tiden eftersom Lucky var med. Kita som knappt löpte för mindre än någon månad sedan började blöda direkt Lucky klev innanför grinden. Antagligen har hon väl blivit igångdragen av Asta. Gör ju inget om de löper samtidigt i och för sig, bara skönt om dom gör det så är det klart sen för ett tag framöver.

När karlar och barn kom hem började alla med maten. Pommes, sallad, grillat och kantarellsås. Fin fint serru! Fredrik kom och joinade oss oxå och det blev en lugn och skön men trevlig dag. Jag har nog inte bara ätit för 2 idag, det har nog blivit för en 5-6 stycken.
Nu är jag bra trött kan jag lova och ser fram i mot att alla ungar ligger och vi vuxna får vara i fred en stund. Fille är ute och kommer hem i natt någon gång. Han skulle se på "Den gröna milen" med sin tjej och den slutar inte för ens kl 01.00 i natt. Men han smyger ju in när han kommer det vet vi ju så det där får han sköta själv. Hon bor inte många meter här i från så det är ju inga problem för honom att ta sig hem direkt.

Fille chockade oss i morse igen. Efter frukosten "som vi åt sent" så gick jag ut en snabbis. När jag kom in så stod han i köket och städade. Inte bara plockade in i diskmaskinen utan verkligen städade. Torkade allt som fanns att torka osv. Dessutom hade han en kompis med sig i köket. Det var inte mycket i köket men ni vet hur det blir när en stor familj har ätit frulle och skurit bröd osv, det blir en del. Men han STORSTÄDADE!

- Men Fille vad gör du?
- Städar!
- Men du behöver inte, jag och J fixar det senare du behöver verkligen inte göra det där.
- Jo men jag kan göra det.
- Öh jaha.......
- Ja för då blir det inte så mycket att ta hand om för er efter maten sen.


*här kan jag ju säga att jag höll på att börja grina, lättrörd som jag är just nu*
Gav honom en stor kram och förklarade för honom hur tacksam jag är för hjälpen och hur duktig han är. Han blir lite besvärad när jag tvingar han och kramas *ha ha* men man blir ju jätte glad av såna där spontana hjälpsamma infall. Jag är kramig av mig det är bara han vänjer sig :-)

Nu kom Zack in så nu ska vi äta lite kvällsis här så det blir kvällen någon gång!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av monica:

hejsan.

nu börjar jag grina!!!! jag blir så glad av att läsa att han "blommar" nu.

varför gör inte min äldsta så i köket(hon e snart 17)????

tänk vad possitivt allt blev, och tjejen inte långt ifrån kan det bli bättre?????

kram på dej.

/monica.

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

Klart man ska kramas och berätta hur glad man blir. Han vänjer sig nog!

Kommentera inlägget här :