Fullt upp!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Idag har det varit fullt upp och det har gått i ett idag!

Efter barnen var levererade på diverse platser tog jag mig en frukost och mös lite med hundarna i tysthet.
Kristin ringde och frågade om jag inte kunde komma ut och kolla på grejerna som vi skulle få till Filip.
Kastade mig in i bilen och åkte ut till henne och fick tag i både säng, sängbord, skrivbord och bokhylla.
Njöt av en kopp kaffe och gott sällskap innan hon hjälpte mig hem med alla saker. Filip blev jätte nöjd med alltihopa och ser fram imot att inreda sitt rum.

Sen var det dags att åka till Hallsberg och hämta Leo på dagis och fixa lite ärenden och gå på apoteket.

- Ge mig det mest effektiva ni har mot halsbränna.
- Men jag vet inte vad som är bra för dig!
- Jag har provat det mesta, ge mig någon mirakelmedel.
- Vi har inget mirakelmedel.
- Nähä men ge mig nåt som funkar hyfsat då!
- Losec?
- Ja ja skit bra.
- Men försök att inte äta sent på kvällen, kryddad mat och allt det där som du säkert vet.
- Men då måste jag ha något som tar bort hungern oxå.
-
*ha ha* Det har jag inte.
- Nä då krävs starka grejer, typ amfetamin eller nåt.
- *
asg* Det tror jag inte att halsbrännan bättre av om jag ska vara ärlig och det har vi inte här ändå.
- Det tror inte jag heller,
- Kanske bättre att låta bli att äta för sent.
- Ja det är nog det...... Ge mig lite Losec då.

Tur det finns en gullig och lite halv ironisk apotekare i bland de andra haggorna på apoteket i Hallsberg.

Sen har jag legat på soffan resten av dagen med huggande knivar och strykjärn som smekt kroppen.
Repeterat smärtrehabs ord i skallen * det är inte farligt, få inte panik av smärtan, det är dina smärtnerver som har eget liv, få inte panik, få inte panik" om och om och om och om igen.

Och ungefär så har kvällen varit, tog en värktablett men det hjälpte föga så det är väl bara att vänta ut det och hoppas på att det är bättre i morgon förmiddag.

För i morgon blir en ny dag med nya tag.....

Kommentera inlägget här :