Hångel man som mamma inte vill höra om!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Z kommer in glad i hågen.

- Mamma vet du...
- Nej!
- Jag har hånglat med min tjej idag!

*tappade hackan och stammade fram ett:"
- Jaha.... va... va... va... varför då, du är bara 11 år.
- Men dom andra tjatade så på att vi skulle göra det.
- TJATADE!!! Sånt ska man göra för att man vill och för att man är mogen för det. INTE FÖR ATT NÅGON TJATAR!
"drog hela visan om att bara göra sånt man vill och som båda är med på och allt det där ni vet"
- Faaaast vi ville oxå.
"slår mig för öronen och skriker:"
- BIIIIIINNNNGGGGOOOOO!!
- Men mamma...
- Det lät bättre när du sa att dom tjatat på er.
- Så synd då!


Det lät faktiskt bättre när han sa att dom tjatat tills dom gjorde det. I mina mamma öron lät det bättre. Nu funderar jag på att låsa in min unge tills han blir 25 år.

Kommentera inlägget här :