Hon hoppade över graviditeten.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

En tjejkompis ringde nyss.  Jag blev jätte glad eftersom det var ett tag sen vi hördes "jag är absolut inte bra på att höra av mig just nu".

Hon frågade mig om jag tryckt ut någon unge än och när det var beräknat.
Jag svarade lite gnälligt om att det inte är för ens om 9 veckor.

- Då kommer jag nog få före dig!!
- VAAAAA!

Hon har inte märkt av att hon varit gravid alls. Rätt som det var så small det till och hon fick en rejäl kula på magen och det började sparka som sjutton. Så nu hade hon varit på ultraljud idag och de kunde inte riktigt svara på om hon var i vecka 32 eller 34, dom små liven växer ju lite olika fort vid den här tiden i magen.

Jag kan förstå att det måste ha kommit som en rejäl chock för både henne och karln. Om det finns en smula av panik kan jag oxå förstå när man inser att det inte är så långt kvar med alla praktiska saker som ska ordnas osv.
Men vad skönt att slippa så många veckor med väntan och andra besvär :-)


Lite avundsjuk för att hon har sluppit det men är jätte glad ör deras skull.
Då återstår det att se om jag hamnar på BB samtidigt som henne eller Hanna.
Hanna är beräknad bara några dagar före mig.
Nu blev det värsta babyboomen. Undrar om människor hade tråkigt där strax efter jul :-)

Kommentera inlägget här :