Massor med barn!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det var som jag misstänkte, det finns massa barn på övervåningen.
Även om de är harmlösa så är dom busiga som barn är mest.
När jag stoppade Leo i säng för en stund sedan så passade jag på att konfrontera. Nu var det inte alls lika svårt. Antagligen för att de vet jag jag verkligen vet om att dom är där och ingen ide att gömma sig.
Så nu har vi en deal. Om de låter bli att leka på nätterna och backar lite så inte de stör så får dom vara kvar i annat fall får dom det inte.
Men jag är lite nyfiken på hur länge de egentligen varit här. Jag upplevde det som om de stod på ett led och det var mycket "ja frun och förlåt frun, nej frun, vi förstår frun". Jag fick oxå känslan av att de överhuvudtaget aldrig fått gå ner på undervåningen utan att "barnen skulle hållas där uppe"
Ja ja skit samma huvudsaken är att Leo får sova i fred. Så det återstår att se hur det blir inatt om de får stanna eller ej?
Det är ingen av de andra ungarna som sagt att det varit något och jag tänker inte säga något till dom heller, det känns onödigt. Men Leo är ju den som verkligen sprudlar av lek och troligtvis mest attraktiv i leksyfte, sen har han ju ett helt rum med leksaker som man uppenbarligen kan leka ganska rejält med :-)

Leo somnade som en stock i alla fall och snarkade så fint när jag gick ner. Med 389 gosedjur i sängen är det ju knappt att han får plats, men han är ju så söt när hans lilla kaluffs sticker upp bland alla nallar.

Mammas gris.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Det var ju skönt att du fått reda på vad det var som väckte Leo. Hoppas att de håller sig lugna nu.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :