Bara en massa tugg....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja då va denna dagen till ända oxå då!

Jag har en riktig svacka i bloggandet just nu. Saknar bloggen som den va när jag bloggade på Metrobloggen och jag bara sprutade ur mig rappa inlägg. Men det går väl upp och ner i perioder som med allt annat.

Har i alla fall varit på BVC idag. Stressad som en gnu med en tiger i hasen skyndade jag mig iväg. Det är något lustigt fenomen det här med att ha barn och vara stressad.
Så fort man yppar ordet stressad eller bråttom så är det som om allt som kan gå fel går fel oxå. Som att missa hela toan och pinka ner hela golvet " inte jag" eller bara råka tappa mössan i skurhinken osv. Varför är det så? Börjar tro att det är deras uppgift att vara såna.

Sån va aldrig jag när jag var lite säger mina barn. Ungarna påstår att både jag och J gjorde allting rätt, va bäst i skolan, pulsade till skolan i - 30c och lekte med kottar. Jo jo dom skulle bara veta, det är nog bättre att dom har den föreställningen än verkligheten.

Ja just ja BVC......

Där gick det bra, lillan växer så det knakar. Hon skulle få sin sprutor idag. Jag klarar inte sånt där längre, jag har blivit alldeles för blödig. Jag kan för allt i världen inte begripa att dom inte tar båda sprutorna samtidigt i stället för att ta en i taget. När hon väl lugnat ner sig efter den första så blev hon ju hysterisk redan när tanten tvättade det andra benet. Precis som vid PKU-provet så fick jag en sån där god lust att ta av mig kängan och slå den i huvudet på kärringen eller trycka upp pekfingret i ögat på henne för att hon plågade mig lilla I. Visst jag vet att sprutorna inte är farliga och att de dessutom är frivilliga men va fan...... Som sagt blödig hart jag blivit.

Sen har hon varit jätte ledsen lilla stumpan hela eftermiddagen och kvällen. Hon gallskrek så fort man nuddade benet hennes. Hon lugnade sig lite efter att Cissi varit här med alvedon och nu har hon lyckats somna.

Själv har jag suttit här och kollat på Silent library <---- Ett program helt i min smak. Det går ut på att olika lag ska utsättas för div hemskheter utan att knysta ett ljud. Som att epilera låret, slicka på ett strömförande gosedjur, Tända eld på något brandfarligt fastsatt mellan skinkorna osv. Ett mycket bra program för Hontass som älskar att plåga andra människor " Ingen som behöver hjälp med vaxning eller liknande?"

Jag kom på härom dagen när jag klippte stygn och tog bort drenagen på hundarna att jag nog skulle läst mer i skolan och blivit kirurg eller obducent eller nåt liknande. Har en sån där lite skräckblandad förtjusning till sånt som kan tänkas vara lite halv läbbigt. Jag minns när jag jobbade på travet och någon av de nykastrerade fick inflamation i såret och man var tvungen att öppna, trycka ut och gröpa ur hela såret. Jag höll på att kräkas första gången men sen blev det ganska roligt att ta hand om äckliga sår, tömma varbölder osv.

Ja jag vet att jag är fläng i huvudet men det där har jag garanterat ärvt av mor så jag skyller på henne.

Nähä jag ska se om jag kan hitta flev avsnitt av Silent library på nätet och äta lite choklad.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Din man:

Det förklarade ju varför du aldrig kom i säng.

Du som sa att jag kommer snart.

Tv nörd.

2:a kommentar, skriven , av Starsprinkle:

åhh jag VET,jag fullkomligt älskar såna där snuskiga saker som bölder o annat crap.

Det är uuunderbart ;)

Kommentera inlägget här :