Borat.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Terry ringde och väckte mig. Hon berättade att Mor va jätte ledsen och att en hök tagit Borat.

Borat va Mors jätte tama tupp. Han va inte en tupp utan med som en hund, i hans hjärna i alla fall.

Jag satt här och pratade med Filip om hur det hade gått till och att det va så tråkigt att det va just Borat som skulle bli tagen osv. Tuppen va helt uppsprättad men levde ändå så mor fick banka till honom.

"Notera nu att mina barn är uppvuxna med djur och är medvetna om att dom dör och att vissa djur slaktas och dom tycker inte att det är något hemskt med det."

Då kommer Leo:

- Vad hade hänt med magen mamma?!
- En jätte stor fågel kom och hade sönder magen.
- Levde han ändå.
- Ja men Mormor hjälpte han att komma till tupphimlen så han inte behövde ha ont.
- Jaha.......

*tystnad*

- Tog hon några kort då?
- Va?
- Ja på Borat!
- Det finns massor med kort på honom.
- Ja men med trasig mage.
- Öh nej.
- Varför inte.
- Men det är väl inge kul med såna kort.
- Men jag vill se.
- Det får du inte.

Leo vänder ryggen till och muttrar:

- Hon tar ju alltid kort på allt annars. Men inte på Borat.

Sen går han och är jätte sur.

Till saken hör att min Mor brukar fota dom mest äckliga sakerna som vid slakt och så. Jag undrar om Leo har uppmärksammat det på nåt vis!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Stackars, stackars Borat... Och stackars, stackars mor...

2:a kommentar, skriven , av mor:

ÅÅÅÅ jag hade tanken att jag skulle ta ett kort,men orkade inte leta fram Rolfs kamera i skräpiga garderoben, min egen är ju lite trasig! Så fort jag tänker för mycket på honom, kommer tårarna...Har aldrig gråtit över någon tupp någongång,men den sorgen är lika djup som över vilket sällskapsdjur som helst! Värst var att se honom andas innan jag gjorde slut på honom....den synen lämnar mig inte!

3:e kommentar, skriven , av mor:

Något djur har varit och hämtat Borat inatt! Det var skönt,jag ville inte se honom mera!

4:e kommentar, skriven , av Hontass svarar mor.:

Vad skönt! Du slipper se onom och han får vara en del av kretsloppet.



Lilla Borat

Kommentera inlägget här :