Det gör ont....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det gör hemskt ont att se en annan människa bli ledsen och sårad.

Det gör ännu mera ont när det är någon som står en så nära.  Det är en sak om det bara är en själv man sabbar för men om man sätter en annan människa i en jävla sits pga sitt handlande...... Ja då borde man tänka lite extra. Rätt som det är står man där ensam och övergiven när människor runt omkring tröttnat och då är det svårt att skylla på någon annan än sig själv. Inte heller är det någon som tycker synd om en då för sitsen har man själv satt sig i.

Och jag..... Jag blir som en jäkla tigerhona när någon i min familj blir sårad. Men det blir nog alla "mammor". Fram med huggtänderna och ut med klorna redo att attakera. Tack och lov har jag lärt mig att ha lite självbehärskning så jag vet när jag ska ligga lågt för att inte rusa alldeles för långt.

Att sabba för sig själv är en sak, men att dra med sig andra i sitt eget fördärv det är lågt.

Att rasera tillit och förtroende är gjort på mindre än ett ögonblick, att bygga upp det igen kan ta en hel evighet. Det är nog många människor som borde tänka lite mer i dom banorna.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristin:

Vill man vara vuxen, måste man inte bete sig som skitungar.

Om man inget begriper, är man inte vuxen, men en skitunge.

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ja det är ett noga vägande på skålen när man står med benen på två sidor.

Kommentera inlägget här :