Droghandel!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Fick brev på posten idag att mitt apoteket plus skulle sägas upp.

Apoteket ska inte finnas kvar. Det nya namnet är "KRONANS DROGHANDEL"

Är det bara jag som gammal missbrukare som tycker att namnet är fasansfullt. Okej att det heter "drogstore" i USA. Men jag vill inte gå in på en "droghandel" och köpa alvedon. Det låter som om jag skulle kunna komma ut där i från med en påse vitt pulver i.

" - Jag ska in på droghandeln och handla lite så vi klarar oss ett tag"
" - Jag ska skynda mig till droghandeln innan den stänger"
" - Jädrans vad folk det va på droghandeln"
" - Har du sett de där nya grejerna dom har på droghandeln? De ska vara jätte bra har jag hört"
" - När öppnar droghandeln i den här staden?"
" - Ja dom är jätte bra, de finns på droghandeln"

Nä det passar inte in i min värld.
Döp det till medicinvaruhus eller nåt men inte till "droghandeln".

Nu fattas det väl bara att dom döper om apotekarna till langare oxå.

" Det va ena griniga langare på den där droghandeln"

Jo jag tackar jag. Jag må kanske vara känslig i frågan om apotekets namnbyte men inte vill jag handla piller på en droghandel. Jag kommer ju känna mig kriminell ju!
Känner jag mig själv rätt så kommer jag diskret luta mig över disken och viska till personalen vad jag önskar handla i droghandeln. Med en ihopvikt 1000-lapp kommer jag sen betala genom att ta personalens hand i ett artigt handslag. Klämma ner varorna i strumpan och paranoid gå ut där i från.

Snacka om att slängas in i gamla vanor på ett ögonblicks sekund.

Ja jag har lite svårt för de mest obetydliga förändringarna i bland. Jag är som jag är men jag lider inte av det.


Kommentera inlägget här :