Hur man börjar ett bråk med sin respektive...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När jag kom hem i går begärde min fru att jag skulle ta henne till ett
dyrt ställe.
Jag tog henne till en bensinstation.
Åssåbörjade grälet...

********************************************************
Min fru och jag låg i sängen och tittade på "Vem vill bli miljonär".
Jag vände mig mot henne och frågade: "vill du ha sex?"
"Nej", svarade hon.
Då sade jag: "Är det ditt slutliga svar?"
Hon tittade inte ens på mig, utan sade bara "Ja"
"Då vill jag ringa en vän", sade jag.
Åssåbörjade grälet...

********************************************************
Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig,gjorde i ordning
lunchpaketet, tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.
Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för
att finna att regnet stod som spön i backen.
Det var full storm, så jag körde tillbaks in i garaget, satte på
radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.

Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen.
Jag tryckte mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och
viskade: "vädret är förfärligt"..
Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt: "Kan du tro att min
idiot till man är ute och fiskar i det där?"
Åssåbörjade grälet...

********************************************************
Min fru och jag satt vid ett bord på min gymnasieträff när vi såg en
full kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömmande en drink
efter den andra.
Frugan frågade: "Känner du henne?"
Jag suckade. "Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon
dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär
inte ha varit nykter sen dess."
"Herregud", sa frugan. "Vem kunde tro att någon kunde fira så länge?"
Åssåbörjade grälet...

********************************************************
En kvinna stod naken framför sovrumsspegeln. Hon var inte glad åt vad
hon såg och sade till sin make:
"Jag känner mig förfärlig. Jag ser gammal, fet och ful ut.Jag skulle
verkligen behöva en komplimang från dig..."
Svaret blev: "Du har perfekt syn."
Åssåbörjade grälet...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Idag är mina nerver inte där de ska.Måste jobba både morgon o kväll- B ska bort...O jag som ville va hemma o plugga.Nu ska jag äta gröööööt iallafall!

2:a kommentar, skriven , av Nick:

Relationer är knepiga saker!

3:e kommentar, skriven , av Hontass svarar Mor!:

Vilken dag va det som du skulle skriva och köra upp. Börjar ju bli nervig jag med!!

4:e kommentar, skriven , av Hontas svarar Nick:

Ja du Nick det är bäst man håller sig från såna där saker som relationer!

5:e kommentar, skriven , av Nick svarar hontass:

Nej, snarare ska man ha många, så man får träning.

6:e kommentar, skriven , av Hontass svarar Nick.:

Det har du rätt i. Då blir det ju dessutom omväxlande träning och i och med det intervallträning.

Kommentera inlägget här :