Insikt.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har kommit till insikt. En sån där jobbig insikt där man anser att man själv är pinsam, eller åtminstone gör jag det.

Jag har under en väldans massa år gått och irriterat mig på människor som bara pratar om vädret. Ni vet när det första folk frågar är vad vi hade för temperatur hemma när man möter dom.

- Nä men vad kul och se dig!
- Detsamma.
- Attats vad kallt det är nu!
- ja verkligen.
- Vi hade -11 i morse.
- Oj då.
- Vad hade ni?


Här brukade mitt standardsvar vara: - Så pass kallt att jag tog på mig en tjockare jacka eller - Det är så varmt att jag önskade att granntanterna uppskattade att jag gick runt naken.

Jaha men vad hände nu då. Det här med att flytta till hus måste vara den bidragande faktorn. Man påverkas ju mer av vädret även inomhus i hus än om man bor i lägenhet. Detta har resulterat i att jag nästan kastar mig på termometern när jag kliver upp ur sängen "det går till och med före morgonciggen och då är det illa".

Det första jag frågar släkt och vänner runt om i landet "eller det räcker med några km" är hur jävla kallt dom har.
Detta kom jag på idag, det slog ner som en bomb.
När man så lång tid har ansett att folk som bara talar om hur kallt det är inte har något annat liv än att bry sig om vädret och sen då inser att man inte är ett dugg bättre själv..... Ja det svider lite.

Jag måste ändra på det här beténdet NU!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nick:

Nu får du ta och skärpa till dig. Sätt åtminstone termometern ute på altanen så du får igång morgon ciggen först!

2:a kommentar, skriven , av Din man:

Bara du inser att svenssonlivet har tagit över ordentligt.

Kommentera inlägget här :