Jaha då va det Lördag då!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Och fy fasen vad tråkigt jag har och inte har jag lust med någonting heller. Är bara så där äckligt anti.

Bara Inez och Fille hemma och båda sover. När man tittar ut genom fönstret och ser allt spöregn så blir man ju knappast mer motiverad.
Nej det måste hända något snart annars kryper jag ur skinnet. Samtidigt vet jag att jag skulle behöva att bara vara idag för från och med att resten av barnen kommer hem i morgon kväll så kommer det rulla på snabbare än jag hinner med i veckan som kommer. Det är så där mycket så jag blundar när jag går förbi familjekalendern som hänger på väggen i köket.

En kär gammal vän ringde i alla fall för lite sen. Jag blev så glad. Det kan ta väldigt lång tid innan vi pratar med varandra men sen rätt va det är händer det och jag blir lika glad varje gång han hör av sig. Tycker han kan komma hit och hälsa på för det skulle vara så kul att se honom igen. Saknar honom och hans sjuka humor massor. Vill att han ska träffa familjen och att familjen ska träffa honom med. Det har inte funnits tillfälle för det men snart ska det banne mig ske om jag så ska åka de 25 milen och hämta honom ;-)

Nä nu ska jag gå och sparka upp F så vi kan börja måla någon gång i dag...... Om jag hittar motivation.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Nu har jag varit o släckt hos hönsen,när de somnat ska jag smyga ut och hämta terrorist-tuppen och lämna honom dit han kom ifrån.Egentligen skulle jag vilja tortera honom,men det ska jag inte! Borat sitter nöjd i sin bur,den elake står och stirrar på honom genom gallret och gör små utfall.Men Borat verkar ha fattat att han är trygg där inne,för han ryggar inte undan.Står bara kvar och glor! Coolt!Jag matar honom med godsaker hela tiden,han ser verkligen sorglig ut,ända nerifrån halva halsen och upp till kammen är han alldeles röd av blod!Men det ser nog värre ut än vad det är,att han var döende förut,berodde på kylan! En timma till,så hade jag inte haft någon Borat....

2:a kommentar, skriven , av mor:

Jag pratade med Monica nyss,hon ville inte ha tillbaka tuppen,så snart går jag ut och knyter snaran om halsen på honom!!!

3:e kommentar, skriven , av hontass svarar mor....:

Slakta han och gör en god söndagsmiddag tills i morgon! ¨Det förstår jag att hon inte vill ha tillbaka den där elakingen!

4:e kommentar, skriven , av mor:

Hon ville inte ha tillbaka den för hennes andra tupp kommer att ha ihjäl honom!Den här var en riktig mes hemma i sitt eget hönshus- jag fick honom för att han var så snäll,så hon trodde inte att han skulle ge sig på Borat.

Nu är han iallafall i Tupplandet,och det var en fasansfull upplevelse att ha ihjäl honom.Det går så lätt och smärtfritt annars,och det gjorde det väl nu också egentligen,men han skrek som ett barn medan jag ordnade snaran!Det var ju inget som gjorde ont eller så,men han var allmänt panikslagen av att jag höll i honom.Har aldrig hört en tupp skrika så hjärtskärande.....brrrr....men sen vart han tyst! Jag gick in och släppte ut Borat och han var inte det minsta bekymrad,han måste förstått vad som hänt! Min lille vän....

5:e kommentar, skriven , av Hontass .svarar mor.:

Fyyy vad sorgligt!



Han såg vä'l sin chans att ge tillbaka allt stryk han fått tidigare kanske. Men man kan ju inte ge sig på harmlösa Borat.



Blir det tuppsoppa nu då. Om han har en fin tuppnacke kan du inte spara fjädrarna åt mig då?! Är på jakt efter en hel tupp nacke som jag kan plocka fjädrar av.

6:e kommentar, skriven , av mor:

Näää Rolf brukar ta med dem till jobbet- skogen alltså- och ge dem till något hungrigt djur!Det är rätt ärofullt att sluta kretsloppet på det viset!

Tuppar finns det i överflöd,sätt upp en lapp på affären, de som har höns lider ofta av problemet att ha för många tuppar!Mina tuppar är inte så bra i grytan,de blir aldrig tjocka,när mina tuppar är ett år är de inte hälften som en gödtupp som är 2 månader...Måste bero på att de motionerar sig ute!

Kommentera inlägget här :