Leo är skadad.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Leo kom ner förut och haltade.

Han hade trampat på en skruv och blödde under foten. Med ens jag plåstrade om honom så diskuterade han:

- Vem ska hjälpa mig att äta nu då?
- Va, äta?
- Ja jag kan ju inte äta nu!
- Men det är foten som du har skadat inte magen.
- Men allt blod från magen rinner ut genom foten.
- Nej då.
- Jo kolla det rinner.
- Ja men det kommer från foten, inte från magen.
- Men titta på mig mamma, jag blir bara tunnare och tunnare.
- Nej då lilla gubben.
- Jo så här såg inte magen ut i morse.
- Men då hade du nyss ätit så det kanske är därför den var rundare.
- Nej det är allt blod som runnit ut. Du måste nog mata mig mamma!
- *
suck* Nej du får äta själv.
-
*morr*



Försöka duger ju.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Typiskt manligt?

Kommentera inlägget här :