Tvångsbeteenden.... men det finns de som är värre..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja jag håller på med mina tvång igen. Går och möblerar i granen så fort jag går förbi den.

Först va det ljusen. När man väl fått ljusen i en perfekt o-ordning ja då är det glittret. Sen kommer kulorna som jämnt ska fördelas runt granen efter färg och storlek, åter igen i en perfect o-ordning som absolut inte får se tillgjord ut. Sen pepparkakshjärtan som naturligtvis finns i ett udda antal och gör det hela ännu mer klurigt. Att jag sen beslutade mig för att hänga polkagris-stänger i granen i år va ju helt idiotiskt för de ser malplacerade ut vart jag än hänger dom.

Nu har jag gått i 2 dagar och flyttat en kula 1 cm åt höger och 1 hjärta lite längre upp i granen. Så här kommer jag hålla på tills jag inser att jag flyttat om i granen så allt ser ut som det gjorde från början.....

Men jag insåg idag att det finns värre grejer än att möblera om i granen.

När jag och Leo skulle på luciafirandet på dagis så hamnade jag bakom en gammal volvo. En riktig rishög kan tilläggas. Vi kom åkandes på Esplanaden och bilen kröööööööp fram. Visst det är en del fartgupp längs den vägen men det är så pass långt i mellan dom att man lätt kan gasa upp i 50km och sakta in vid nästa gupp, men icke. Det gick i 25km längs hela Esplanaden. som om inte det vore nog så envisades föraren att köra slalom förbi alla gatubrunnar. Sick sack, svänga ut här och svänga in där. Jag funderade bra länge på vad han höll på med innan jag fattade att det va brunnarna han vejade för. Han sket fullständigt i om det blev möte, krävde brunnen att han körde mitt i gatan så gjorde han det. Det finns jävligt många brunnar på den gatan upptäckte jag idag!!!

Varför gör man så? Är det något jag missat när jag läst min teori för körkortet eller?! Jag fick sån lust att hoppa ur bilen och springa ikapp och fråga varför " ja jag hade kunnat springa i kapp". 
Det kändes som samma typ av beteende som när man får för sig att inte trampa på sträcken mellan plattorna på trottoaren. Det vet vi väl alla hur det är, eller?!...... *pinsam tystnad* 

.... Nähä det är bara jag som är sån ja ja i alla fall.

Det är i alla fall ganska harmlöst att undvika att trampa på streck om man jämnför med att köra sick sack med en bil längs gatorna för att man inte vill träffa brunnarna.
Jag svängde i alla fall av vägen tidigare än jag tänkt eftersom bilisten framför gjorde att min resa i bil inte kändes alls säker.
Nu sitter jag här och kan inte sluta undra.... VARFÖR GJORDE HAN SÅ?!
Jag skulle ha sprungit i kapp gubben och talat om att det finns hjälp att få för sånt där. Kanske informera gubben att KBT kan vara något för honom och skänka honom en lapp med lite telefonummer som man kan ringa vid akuta besvär.

Oavsett varför så är jag väldigt glad över att jag BARA möblerar om i granen.

God natt på er vänner.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mezza:

ojojoj! Ja det blir en trafikfara om man ska undvika brunnar ju!

Min pappa har sen han var i 20årsåldern (54 bast nu) räknat saker i 5 och 5. Kör han bil räknar han automatiskt alla vita streck i mitten, på sidorna , lyktstolpar och reflex-pinnar... i 5 och 5. Eftersom han hållt på så länge med detta, klarar han även av att hålla reda på vart han ska, snacka i mobil occh vara uppmärksam på allt annat tjatter i bilen samtidigt...

Jag räknar inte saker 5 och 5, men jag (!!!) lyffter på tårna varje gång vi kör förbi en reflex-pinne eller lyktstolpe,,, hmmm

Kram!

Kommentera inlägget här :