Tyst i huset.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu har Leo slocknat med. Har lovat han att han ska få sova här nere på soffan i natt eftersom vi hade lite mys här, då gjorde det inget att han somnade och jag behöver inte bära upp honom.

Julen har varit bra, lugn och skön. På julafton åkte jag, Inez och J till svärisarna och åt mat och bara mös. Gjorde en liten avstickare till Leos Farmor och "tomtade" för Leo. Jag trodde aldrig att han skulle gå på det. Men det gjorde han utan att lista ut att det var jag. Han är så nöjd så lilla killen och det verkar alla barnen vara på sina håll.

Tyvärr tog ju det här med hundarna ner mig lite grann men jag har försökt att inte låta det påverka mig för mycket. Det är ju liksom en utgift som vi absolut inte behöver men man får dock räkna med det när man har djur. Tycker ändå dom kunde valt ett bättre tillfälle att slåss på när man inte haft ekonomisk belastning pga jul. Får väl se när räkningen kommer om jag svimmar eller ej ;-)

Just nu får vi ha dom åtskillda när vi inte har koll på dom och när de är tillsammans får vi passa på dom hela tiden för dom cirkulerar runt varandra och muckar med varandra titt som tätt. Detta trots att dom har varsin dumstrut "tratt" på skallen. Att ta ut dom på gården lösa ihop går inte alls. Något har hänt mellan dom men vad vet jag inte. De andra hundarna bråkar dom inte med, bara med varandra. Jag hoppas och önskar och ber att det ska bli bättre när förlöpet är färdigt. Men nu är inte Kita ens svullen där bak så jag vet i fan.....

Nä en kopp till med glögg och sedan en film att avnjuta i lugnet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Fille har också tomtat,för några bort i byn som är på besök från stockholm.Garanterat kunde de inte gissa vem tomten var,för de har aldrig setts.

2:a kommentar, skriven , av mor:

...föresten, det var egentligen Rolf som blev tillfrågad först,men han sålde tjänsten till Fille,för en hundring,litet bidrag till rean

3:e kommentar, skriven , av Nick:

Hundar med "fåntratt" blir ju ett under av smidighet!

Kommentera inlägget här :