Mysteriet med åksjuketabletter.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Idag har jag tagit Postafen! Såna där receptfria tabletter för åksjuka. De funkar även mot graviditetsillamående om man har tur, jag har inte den turen "inte förvånad"

I alla fall.....

Jag förstår att man ger sånt till sina barn när de ska åka bil en längre sträcka. Zack blir ofta bilsjuk och vid de tillfällen han har fått en sån så har han sovit från start till mål. Det är klart han inte blir bilsjuk, han sover ju hela vägen *mycket skönt*

Samma med mig. Jag tog en sån där och lade mig brevid Leo för att titta på en film *SNARK*

Jag mådde inte mindre illa när jag vaknade men jag hade sovit bort en längre stund av illamående.

Man blir nog inte mindre illamående, men man sover dock så man inte märker hur illa man mår! Det skulle ju alltså funka lika bra med en valium. *IRONI HOPPAS JAG ATT NI FATTAR*

Ska ta och dricka en kopp kaffe så jag kanske blir lite människa idag i alla fall.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Testa ingefärstabletter. Har hört att det ska vara skitbra mot illamående. Kan vara värt att pröva. Ska finnas i hälsokostbutiker.

Kram

Bibbi

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Svar till Bibbi:



Har druckigt ingefärste och det hjälper faktiskt lite i alla fall.

3:e kommentar, skriven , av Camilla:

Grattis till "bullbakandet" =D Tråkigt att må illa men det finns olika saker som stillar illamåendet så något borde kunna hjälpa dig oxå...Om inte annat så ät det övergående o belöningen för det är bra!!

4:e kommentar, skriven , av Den där J:

Men du Camilla inser du att det inte går över förrens jag är typ 54 år.

Det är ju lite illa förståss.

5:e kommentar, skriven , av Häxstickade mamman i Jämtland:

Huva, ja det är bra att du får sova bort illamåendet men det påverkar vardagen fruktansvärt när man går och mår illa hela tiden...



Min sista grav var så i några månader men när jag fick de där tabletterna som du har fått så blev jag så konstig, jag blev apatisk och tappade livsgnistan, det slutade med att jag låg till sängs och var självmordsbenägen...



Jag fick sluta med dom och gå med mitt illamående men det var bättre än att ha dessa biverkningar...



jag vill inte skrämma upp dig men håll koll när du tagit dom så du inte känner dig deppig för det är en biverkning som inte står med tror jag men de kom fram när jag åt dom att det kunde ge deprission vid tablettintaget...



Hoppas, hoppas att det snart går över/Kram

Kommentera inlägget här :