Börjar undra.......

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vad det är för en förbannelse som drabbat mig.
Idag har jag en sån där fruktansvärd dag!
Ont så in i bomben, det gick bra när jag va och simmade men det blev nog lite för mycket för nu kan jag knappt vrida på nacken igen. Det känns som att någon slagit mig med en hammare på vardera axel och mellan skulderbladen.

Kom hem från badet "där jag gjorde en terry men drar det senare" och öppnade posten.
Ytterligare en ekonomisk käftsmäll. När fan ska det vara över?! Samtidigt som jag läste så kände jag hur verken bara spred sig. Jag orkar verkligen inte med den här förbannade skiten! Det tär mycket på J med det vet jag även om han kanske inte visar det i samma utsträckning som jag gör.

Sen ringde försäkringskassan, dom ska ha ut mg och arbetsträna. "Fine" Jag behöver social stimulans och tycker väl att det ska bli relativt skönt oxå. Det handlar om 2 timmar 3 dagar i veckan cirkus så det är inga mängder.
När hon började ställa frågor om hur smärtan påverkar mig psykiskt bröt jag ihop totalt. Jag tjöt och tjöt och drog allt om vad jag inte kan göra, huvudvärken som aldrig släpper, vad jag skulle vilja göra men inte kan och bla bla *snyft*

Hon skulle se vad hon kunde göra i reabiliteringsyfte och så skulle hon höra av sig sen!
Hon är faktiskt ganska bra den där kvinnan på Fk har jag komit på och det är ju skönt det.

Nä nu är det dags att sluta gnälla och ta nya friska tag "jo men visst"

Alldeles snart kommer lillen hem och det ska bli så skönt!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva T:

Hej Starka !

Här kommer en kram från en som inte heller har det så lätt. Men jag kan trösta dig med att det KAN bli bättre när du vet vad och hur du ska hantera din kropp ( fast även det kan vara svårt) Fibro är en nykfull sjukdom som är som en kameliont. Men med lite hjälp från sjukgymnast och kloka kvinnor med samma diagnos så kommer det att bli bättre. Små steg i livet, inga stora projekt, en hyfsad stressfri lagom planerad och strukturerad dag "så gott det nu går" då kan t.o.m dagarna med värk vara uthärdliga.

Kram

2:a kommentar, skriven , av Bibbi:

När jag läste ditt inlägg så önskade jag att jag kunde ta din smärta och slänga den till det där varmare stället det snackas om.

Stora kramar

Bibbi

3:e kommentar, skriven , av Den där J:

Du tror inte att man blir nyfiken på din Terry då.

Man kan inte säga A utan att säga B.

4:e kommentar, skriven , av Kin@:

Visst är det så.

Många gånger man sitter med tårarna nära att svämma över...

Jag fisk cluta vattegympan pga att jag knappt kue gå dagen efter, pa min höft, men Fibron mådde mysket bättre av den...

ta tt varmt bad och bry dig om dig själv, det gör vi alldeles för lite...

kramiz

Kommentera inlägget här :