Måste få vara driftig!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag klarar inte av det här med att vara sjukskriven, det går mig på nerverna och det kommer inte dröja innan Fk börjar bråka för det gör dom ju snart antar jag!

Så jag tänkte att jag kanske skulle ta och hoppa på en ny utbildning. Jag har ju USK / Mentalvård men det räcker ju inte långt i det jag vill göra "som jag inte riktigt har pejl på"
Kollade lite på utbildningar gällande missbruk men hittade inget vettigt i närheten. Det är ju ändå det jag vill göra och hellst med ungdommar. Är det något jag kan så är det ju det, både som missbrukarbarn och eget.
 
Ja jag vet allt det där med att ta det lugnt och låta kroppen läka men att bara gå och inte göra eller tillföra ett skit själv tar ju knäcken på mig och min omgivning med tids nog. Det ger mig en annan betydligt mer skadlig stress än vad det skulle göra om jag åtminstone fick göra nåt vettigt!

Man kan ju inte hålla på och skriva blogg hela dagarna ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Visst ska man ta det lugnt när man är sjuk men man måste ju också göra något som man känner för. Annars säger ju hjärnan upp sig och reser bort. Om inte huvudet får sitt så säger nog kroppen ifrån än värre.

Kram

Bibbi

2:a kommentar, skriven , av Nattis:

Och med regeringens nya regler från årsskiftet så är det jobba eller blir förtidspensionär när du varit sjuk 6 månader. Bättre då kanske att försöka utbilda sig. Ja.

3:e kommentar, skriven , av EvaT:

Hej Starka !

Nä du, inte missbruksvård. Inte med Fibro och egna trauman som inte är helt bearbetade och lång distans till. Snacka om att du skulle bränna ut dig, det gör eldsjälar oftast. Men jag skulle gärna se dig som kurator på någon skola. Där finns en stor målgrupp och det handlar då inte bara om barn i farozonen för missbruk utan även dom som har det tufft hemma utav den anledningen. Sen alla dom andra bekymmerna som tilstöter i tonåren. Kram

Kommentera inlägget här :