Han bara gnäller!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har legat lågt här ett tag, har liksom inte hittat ågon motivation att skriva av någon konstig anledning.

J går här och gnäller, han gnäller som värsta kärringen. Jag måste vara en riktigt hemsk fru!
Han gnäller om att jag tvingar han att motionera. Han förstår inte att det är för hans eget bästa, inte för att jag njuter av att plåga honom "jo lite". Jag tycker att han ska vara nöjd som har en fru som låter han göra akrobatiska övningar hela natten och sen dessutom tar med honom till bassängen och simmar ett gäng längder dagen efter.

Jag hade ju kunnat ligga på rygg och snarka hela natten i stället för att glömma bort min fibro och lyckas med övningar jag aldrig trodde va möjligt.
Jag hade oxå legat på soffan och tittat på reprisen av Let´s dance men istället tog jag med min man och simmade "trots att det varken fanns snygga mammor eller pappor i bassängen".
Det va ju knappast så att jag gick brevid på kanten med en piska och skrek åt honom att fortsätta, även om det känns ganska så lockande.Jag hörde han pustande och frustande tätt intill. Jag måste säga att jag blev ganska nöjd när jag upptäckte att det faktiskt finns någon med sämre kondis än mig, trots att jag både är fibrokärring och rökare "ja ni hörde rätt. Hon Den Där har börjat röka igen...... Inga moralkakor tack!!"

Sen att han tvättat en ofattbar mängd maskiner med tvätt Lördag/Söndag är icke relevant, samtidigt som jag gormar om allt annat som måste göras.

Själv gnäller jag bara om hur ont jag har och hur lata alla andra runt omkring mig är som inte gör allt jag säger och dansar efter min pipa. Men det är ju min uppgift som Qvinna ;-)


Nä jag tycker han ska vara tacksam för allt jag tvingar han att göra.  Han blir trots allt påmind varje dag om vilket underbart tålamod han har. Kanske kommer det smitta av sig på Hon Den Där en vacker dag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av peter pc carlsson:

Han ska ju inte se det som tvång. J borde snarare se det som att han stöder dig i att röra dig i vattnet för jag antar att det är bra för din fibro??



Som du vet är du nominerad till Enbart månadens blogg. Tävlingen har nu startat. Du kan nu rösta på dig själv som Enbart månadens blogg. Det kan du göra en gång per dag månaden ut. Se till att du får dina vänner och läsare att rösta också.



Lycka till och stor kram till dig.

2:a kommentar, skriven , av Din ängel dasengel<3:

Nej men gumman... Röker du igen:´( Älskar dig med eller utan rök, men de vet du ju<3

3:e kommentar, skriven , av Den där J:

Tänker inte ens försvara mig alla kommentarer är överflödiga.

4:e kommentar, skriven , av Eva T:

Hej J

JAG tycker faktiskt lite synd om dig "en rökande gnällig Fibrokärring" hon kunde väl åtminstone ge fasen i röketyet......................Kram

5:e kommentar, skriven , av Hontass:

nu fanns det ju dock en hel de ironi i inlägget!!!!

6:e kommentar, skriven , av Häxmamman:

Jag började och snusa igen efeter 3½ års uppehåll, jag är vuxen och bestämma själv och det är väl du med så några predikningar tror jag inte du behöver...



Offra sig lite får han gott göra, det ska vara jämnlikt och du har ju gjort ditt nattetid Ler



Ha det så gott

Kommentera inlägget här :