Äckligt vs gott

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Insåg idag hur knäppa mina luktupplevelser av vad som luktar gott och vad som får mig att vilja kräkas är just nu.

Lukter som får mig att vilja spy:

Kokt eller stekt ägg
Bacon
Gröt
Godis av de flesta slag
Ostbågar
Korv
Köttbullar

............ Ja så gott som all slags mat, inkl blommor.


Dofter som är helt ljuvliga och som jag till och med känner att jag skulle vilja ta en sipp av:

T- röd
Bensin
Lackfärg
Alsolsprit
Nagelackbortagning
Spolarvätska
Whisky

Kunde inte kroppen ha valt några förtäringsbara saker att vilja ha. Nä den väljer giftigt, miljöfarligt och skadligt i största allmänhet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Haha typiskt!

Fast whiskey luktar himla gott! Äckligt att dricka dock!

2:a kommentar, skriven , av Annica:

Så är det när man är gravid:)

Kommentera inlägget här :