The Mansion, fortsättning.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det dök ner en kommentar här på bloggen  ang The Mansion som jag faktiskt blev väldigt glad över. Lägger upp den här för att delge er The Mansions egen åsikt.

Postat av: The Mansion

Tack.

Tack för att inte alla tror på allt skvallerpressen skriver.

Vi har aldrig haft striptease här.
Vi har aldrig hatt "pisking i skogen" här eller "knulling i parken utomhus".
Vi är mycket mån om att inte stöta ovetande/oinformerade; kravet till samtycke gäller ALLA, inta bara deltagare i nåt, men även möjliga "vittnen", därför gör man INGET som kan störa/stöta andra som inte själv aktivt har uppsökt oss eller situationen.
Om någon hade hatt sex utomhus här, ville de blitt utslängd från klubben tvärt!

Det ville journalilsten vetat...
- om han hadde vore intressead att prata med oss alls.
Men det var han tydligen inte, för han tog aldrig kontakt med oss!!!

Han arbetar tydligen efter mottot: "Jag vet vad jag tycker, så kom inte och förvilla mig med fakta".




När jag läste den här kommentaren så blev jag mäkta irriterad på pressen. Det mesta då som står i artikeln är alltså antaganden och eget tyckande. Hur hemskt är inte det då.
Om det är så som The Mansion skriver att det inte existerar striptease och utomhus sex varför klagar folk över huvudtaget. Jag kan inte förstå det. Alla har inte samma åsikt vare sig det gäller politik, barnuppfostran, sex eller något annat och varför kan man inte bara skita i grannen next door och låta de sköta sitt. Alla gör någonting som anses som sjukt och onormalt i någon annans ögon.

Troligtvis är det som alltid med människor. De är helt enkelt skiträdda för de som de inte vet någonting om. Eller oxå attraheras de av det men själva är rädda för att bli dömda eller dömer sig själva för sina "fula tankar". Kanske har de bara ett sånt tråkigt liv att de inte har annan spänning i livet än att irritera sig på en sluten BDSM-klubb.

Sen kanske man ska komma ihåg att det är ett litet samhälle där människor levt i en skyddad verkstad. En sån här verksamhet inne i storstaden drar nog inte alls samma uppmärksamhet och agg.

Dessa kommentarer fanns kom med på inlägget där det visas på Facebook och jag lägger upp de här för att visa att det faktiskt finns människor i omgivningen av The Mansion som inte dömer ut dom totalt:


 Marina Kjellberg instämmer till fullo med föregående talare. Igår kl. 14:40
 
Johan Sundelin Varför inte låta dom bara vara. Däremot anser jag att dom inte ska ha sex utomhus där barn kan se på. Igår kl. 16:21 ·  
 Cecilia Olsson Håller bara med, om dom vill gå dit för att" leka" så låt dom göra det... finns som sagt hemskare saker att bekymra sig över Igår kl. 18:53 ·


Så vad säger ni tjejer! Ska vi klämma in oss i varsin korsett och gästa The Mansion. Jag har en hel garderob full med korsetter och kläder som skulle anses som "stötande" i mångas ögon, bara att välja och vraka ;-)

Till The Mansion vill jag bara säga: Fortsätt för guds skull med det ni gör. Ni glädjer troligtvis fler människor än de ni stör.


Jag vill tillägga att Na:s sk reporter dragit ut bilder från klubbens hemsida och tryckt upp i ansiktet på grannskapet och frågat vad dom tycker om att detta försigår i närheten. Vad blir då den naturliga reaktionen i stugorna tror ni.
Vad är det för ett jävla sätt att göra repotage på.
Det var inte heller alls länge sedan som NA gjorde ett stort repotage och lovprisade klubb Eden i Örebro som driver en liknande verksamhet. Men i det repotaget så praktiskt taget lovprisade dom verksamheten i fråga. Är inte det lite dubbelmoral.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jag:

Nu är det inte sex-lekarna jag stör mig på, utan all illegal verksamhet RUNTOMKRING detta. Vi ser det varje dag.

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Fast det är just bara sexlekarna som repotagen skriker om.

3:e kommentar, skriven , av Din man:

Då undrar man ju varför tar dom inte upp det i tidningen om det är så farligt.

Måste ju vara viktigare att jaga våldtäktsmän o pedofiler istället för något som är frivilligt.

4:e kommentar, skriven , av Jag:

Tidningarna vill bara skapa rubriker. Skiter i sanningen och problemen runtomkring dessa personer som driver herrgården.



De sysslar nog INTE med något som är lagligt över huvudtaget.



Förutom porret då.



5:e kommentar, skriven , av Nattis:

Hellre att det är på ett ställe som The Mansion än i skogen. Känns mer och bättre "reglerat" liksom...

6:e kommentar, skriven , av The Mansion:

Till "Jag".



Men fydå...

- sker det "illegal verksamhet" i herrgården, och de "sysslar nog INTE med något som är lagligt över huvudtaget"?



Märkligt då att inte Polisen tagit tag i det; de har ju redan spanat i området, säger både Irene Rosell (närpolischef i Hallsberg citerad i NA) och Per Ynzföl Andersson (närpolischef citerad i Ment).



När NI "ser det varje dag", borde ju Polisen också sett det?

Vi är absolut INTE intresserade utav att stödja olaglig verksamhet med vår hyra, så om det är fallet, skall vi säga upp vår kontrakt.



Eller är det måhända Englagårds cafe och hotell/pensionat/vandrarhem-drift du syftar på, och eventuella tillstånd i så hänseende?



Men snart går bandyklubbens hyres-avtal med kommunens sporthall ut...

- kanske vi kan hyra den i stället?

DÄR försiggår det väl inte olagligheter som kan förknippas med oss...

Det är ju tydligt herrgårdens ägare du har problem med, inte oss.

Kommentera inlägget här :