Trött.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag är trött och ledsen!

Jag vet att allt bara finns i min hjärna. Men jag är så förbannat trött på att känna mig ivägen hela tiden. Vara en arg, tjatig bitterfitta och inte gör något annat än gnäller.
Vill kunna be om hjälp utan att få dåligt samvete. Jag lovar att hade jag kunnat så hade jag gjort allt själv, allt från att packa upp hela huset och dra kablar till att ringa och bråka med myndigheter osv. Men nu går inte det.

Jag är trött på att spy i vasken när man försöker laga mat, jag är trött på att ibland inte kunna lyfta armarna för nåt så enkelt som att kamma håret, jag är trött på att stå maktlös när det kommer räkningar på 6500 med 14 dagar förfallodatum, jag är trött på att inte kunna dra in några pengar till hushållet och att vi ska gå på knäna, jag är trött på att höra suck och stånk och stön från alla håll när man ber om hjälp, jag är trött på att inte kunna sätta ner fötterna i golvet av smärta när jag vaknar på morgonen. Jag är trött på att inte kunna ge någon en riktig kram för att det gör så förbannat ont hela tiden. Jag är trött på att jag måste bryta ihop och gråta och skrika för att bli tagen på allvar.

Jag är trött på att ha så förbannat dåligt samvete hela tiden för att inte räcka till.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla:

Men lilla vän!! Det är bara att be om hjälp, ingen är supermänniska o klarar allt!!

Jag kan oxå ställa upp om så behövs, tänker på dig =)

2:a kommentar, skriven , av monica:

Men nu måste du komma hem till din mamma och hennes granne så ska vi pyssla om dej, vi kan ringa myndigheterna och diska, men framför allt VI kommer ge dej BAMSE-kramar hela tiden.

Men du ska absolut inte ha dåligt samvete!

Följ med brorsan hem så ska vi krama om dej.

Vi var ute med hästarna ikväll, turbo drog varuvagnen, mega och pyttan gick bakom, dom var jätteduktiga, men det är nog en syn för gudarna att se oss ute med vagnen, härom kvällen åkte jag och grabbarna med på vagnen, alla hade solstolar att sitta i, gissa om herr´n i huset gruvade sig för att någon i byn skulle se oss.... ikväll var det bara kusken som satt i en plast stol, vi har kul på våra turer, du måste komma hit och vara med på en eller flera turer.

massor av kramar till dej.

/monica (grannkärringen)

3:e kommentar, skriven , av Din man:

Du räcker till mer än väl.

En del av oss vet att du inte kan göra allt.

Tyvärr pustas o stönas det lite. Problemet just nu är väl det att den där J är helt slut efter att ha svetsat en hel dag i 45 graders värme på sjukhuset att det inte riktigt orkas med att slita. Framförallt är ju ett problem att det inte finns telefon täckning 2 våningar under jord så man kan ringa alla samtal när man vill.



Du ska veta att du räcker till åt oss iaf o vi får ge dig stora mjuka kramar.

Älskar dig så mycket iaf.

4:e kommentar, skriven , av mor:

I detta vädret finns det bara en sak att göra- absolut INGENTING! Mer än att åka häst på kvällarna! Det är så mysigt men lite skakigt och skramligt, fast det hör till kulturen tycker jag!

5:e kommentar, skriven , av starsprinkle:

kramar om hårt

6:e kommentar, skriven , av mor:

Kom ihåg att när det inte kan bli värre så blir det bara bättre! Vilken tur va!? Vi får iallafall vara glada för att vi slipper bo i flyktingläger i Afgahnistan eller nåt lika hemskt.Kram kram

7:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Jag önskar att jag kunde ta din smärta ett tag så du skulle få vila ifrån den.

Fibron går inte att ta bort men graviditets-stöket går ju över så småningom.

Stooooor kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :