Fibro + graviditet = J

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
J håller på o spacklar det sista barnrummet för tillfället.
Hon den där gör något hon borde göra oftare.
Hon liggeer i soffan o sover.
Fast i bara trosor o linne med rumpan mot J vet inte om det är så smart dock.

Men det viktigaste är att hon vilar.
Vi har blivit barnlediga vilket Hon den där behöver.
Tack till Fredrik som lånade Leo tills imorgon.
Hon den där inser inte själv att hon måste vara barnledig ibland för att kunna slappna av.
Hon har nu sovit ett antal timmar och det behöver hon.
Leo är den som kräver minst vilket är väldigt skönt men hon kan inte slappa av o vila när hon behöver det.
Därför är det värt så mycket när Fredrik ställer upp o tar Leo en liten stund.
Han är otroligt bra den där Fredrik och om alla har den relationen som hon o han har skulle det underlätta för väldigt många barn.

Förhoppningsvis är hon något utvilad framåt kvällen så vi faktiskt kan få en stund tillsammans som vuxna.
Det är just nu pga fibro o graviditet väldigt mycket värk o illamående vilket tyvärr bara är att acceptera.
Men det vore så skönt att kunna ägna tid åt varandra mer än 20 minuter som är en plåga för henne pga all värk.
Jag klagar inte för jag har det nog rätt bra jämfört med många andra karlar men det är inte roligt när man är sugen på sin fru o det gör ont här eller där eller illamående.
Det är inget hon rår för vilket jag vet men det blir en psykisk stress för henne vilket leder till mera värk.
Just nu längtar jag faktiskt tills graviditeten är över för att få min fru tillbaka.
Det är en jobbig tid för oss båda på många sätt då vi ju håller på o fixar i huset.

Det byggs mm. Det som är lite små stressande är att när man håller på förfullt med något så är hon vrålhungrig.
Det innebär att maten måste vara klar på 6 minuter annars blir hon för hungrig. Det är ju graviditeten som spökar men det vore ju bra skönt om det kom lite tidigare o inte när det är nästan försent. Det är dock inget hon rår över.
Samma sak som att hon själv inte kan laga mat nu för hon blir spyfärdig då. Det leder till att om man håller på med något får man avbryta det för att laga mat mm. Det är något små irriterande. Det kommer många irriterade tankar då om att hon som ändå inte gör något just då kan väl fixa maten i tid själv för jag håller ju på med annat.

Där kommer värken o ilamåendet in. Hade hon inte mått illa hade hon gjort det själv det vet jag ju.
Men nu är inte fallet så.

Nu känns det som om jag spyr galla över henne.
Det gör jag inte utan jag bara skriver av mig.
För när hon inte mår illa så gör hon väldigt mycket mer än hennes kropp klarar av.

Kommentera inlägget här :