Vill ha tips o råd

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
J är nu tillbaka hemma igen.
Ni anar inte hur skönt det är.
Nu ska jag tillbringa min tid med mina barn och min fru igen.
Verkligheten kallar, det är ett diskberg som inte är verkligt i köket.
Frun kan ju inte diska pga värk osv.
Försöker få dom att använda samma glas flera gånger genom att dom sköljer ur det osv.
Men det fungerar inte så skåpet blir helt tomt innan jag diskar.
Det vore ju bra enkelt att faktiskt hjälpa diskmaskinen J lite på traven.
Har ett problem med att allt skräp slängs i slasken istället för i soppåsen.
Har ni något tips hur jag ska göra för att få dom att slänga skräpet på rätt ställe.

I övrigt har jag sovit som en stock i natt då jag slappnat av ordentligt.
Mitt önskemål om mys o kel här om natten blev av och det var helt underbart.
Mer detaljer än så tänker jag inte ge er heller.

Nu har jag bara ett hem och det känns väldigt skönt.
Under veckan som kommer nu ska jag ta tag i hemmet här och se om vi kan lyckas städa det.
Ska packa ner en massa glas o tallrikar i lådor så det bara finns 6 av varje kvar då blir det inte så mycket disk för mig.
Jag tror det är enda sättet eller så får faktiskt våra 3 stora barn hjälpa till att diska lite.
Det är fan i mig inte mer än rätt att dom får hjälpa till.

Frun ligger utslagen i sängen av värk o illamående så jag o 2 av barnen får husera runt här så bäst vi kan.
Nu kallar diskhelvetet på mig.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Du får ge henne en kram från mig. Hoppas att hon mår bättre snart. Saknar henne.

Kram

Bibbi

2:a kommentar, skriven , av Eva T:

Hej Starkas starka man !

Ja du 6 av varje (alltså nu menar jag porslin) ha ha låter som en bra ide. Hota med och gör slag i saken och släng skräpet i deras sängar ifall dom inte hittar soppåsen.

Kram ha en bra helg och krama frun.............

3:e kommentar, skriven , av ormbäraren.:

soppåsen brukar jag ha bekvämt nära diskbänken inte under i den. hmmm disken... tänk om dator å tv slutar funka när diskhon är full? hehe. nåja, lite disk å skit i hörnen... hoppas frun piggnar till å att ni får en bra kväll å morgondag : )

Kommentera inlägget här :