Gjorde ett riktigt bra köp!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
För några år sedan var det dags att köpa en ny mobil, min gamla hade gett upp. F " Leos pappa" hjälpte mig att hitta en lämplig modell! Det blev en sony ericson k550i eller vad fan den nu heter "inte lätt med alla bokstäver och siffror"

I alla fall så är det ju ganska svårt att hitta en lämplig mobil när man är småbarnsförälder. Hellst ska den ju hålla för att bli tappad i skurhinken och nerkräkad av barnspyor, den kvalitén har ju inte dagens mobiler direkt. Visst nu efter ca 2 år så är den lite glapp och så där men jag insåg härom dagen att jag nog gjort ett jävligt bra köp.

Andra mobilerjag har haft har gått åt på väldigt kort tid. De är ju så känsliga så de blir fuktskadade om man bär dom i Bh:n "vilket jag ofta gör för att inte tappa bort den".
Men denna manick sviker mig inte! Jag har tappat den, hällt vin, välling, och annat äckligt på den. I förra veckan tappade jag bort den och hittade den på en gräsmatta efter spöregn. När jag plockade isär den så rann det ur vatten, slängde upp den på instrumentbrädan och drog på fläkten. Såg hur hela displayern fylldes med imma och inget fungerade. Men efter några timmar så va den sig själv igen och jag kunde åter igen andas ut!

I förmiddags skulle jag till vårdcentralen. Kastade mig ut genom dörren med handväska, nycklar, telefon och allt det där som en kvinna ska ha med sig. Jag såg hur min kära dyrgrip for ut mina händer och studsade ner för stentrappan samtidigt som alla delar flög åt olika håll.
Åh nej!! Jag såg hur min kontakt med omvärlden försvann och svetten började rinna i min panna. Med skakande fingrar pusslade jag ihop den igen och slog på den!

Med ett stort leende välkomnade den mig med sin start-icon.

Nu inser jag att om den här väl går sönder så kommer jag aldrig hitta nåt som fyller mina krav på stötålighet och icke fuktkänslig!
Jag ska börja hantera den med silkeshanskar tror jag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Jag har också mobilen o behån på sommaren!



En sån telefon ska du vara rädd om, eller kolla om det finns uppföljare, för den dagen den inte orkar längre.. och du skaffa en sladd och ta backup på dina kontakter, det är skitenkelt!

2:a kommentar, skriven , av Din J:

Tack o lov för att den håller iaf.

Det räcker med bilar som går sönder hela tiden.

Gär telefonen sönder får du vara utan.

3:e kommentar, skriven , av starsprinkle:

haha om du skulle börja hantera den med silkeshandskar DÅ skulle den säkert sluta fungera direkt!



Jäääkla bra telefon iaf!

4:e kommentar, skriven , av F " Leos pappa":

Klart som fan mobilen är bra, skulle jag föreslå en dålig???

5:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Om du börjar behandla den försiktigt går den antagligen sönder. ;)

Kram

Bibbi

6:e kommentar, skriven , av Eva T:

Hej Starka !

Nu får ni skärpa er.....du och Nattis.

Ni kan INTE ha mobilen i bh n fattar ni väl...............har ni inte fattat det här med strålning och bröstcancer.

Eller trodde ni kanske det var/är en skröna.

Kram ha en bra vecka.

Kommentera inlägget här :