I omklädningsrummet på USÖ!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Har tagit mig ur sängen idag och for in till USÖ för att träna lite i varmvattenbassängen. När jag var klar och hade dushat så var det bara jag och en äldre dam 60-70+ i omklädningsrummet.
Tanten sitter bakom mig på en bänk när jag försöker kränga på mig trosorna med garvidmage och fläskhäck. Känner mig plötsligt väldigt iaktagen och slänger en snabb blick bakåt.

Då utbrister tanten:

- Jag har aldrig förstått det där med snör-trosor.
- Va?
- Ja såna där små som du har på dig.
- String?
- Ja snören, det är ju bara ett snöre där bak.
- Nja det är väl lite mer än ett snöre!
- Är det inte obehagligt? Gör det inte ont! Fryser du inte!.
- Nej, nej och nej.
- Vad är det för fel på såna här?
säger hon och pekar på sina vit-gula tantrosor med häng i röven och små blåa blommor på.
- Det är absolut inga fel men jag trivs bättre så här!
Men blir de inte smutsiga där inne då?
- Man få väl hålla sig ren?
*börjar tröttna på att försvara mitt val av trosa"
- Jaha men vad är det som är bra med dom då?!

- Om det kliar lite i rumpan kan man bara ta tag i snöret och dra lite! Kliar det mycket kan man rycka till ordentligt!


Tanten blev tvär-tyst och slängde av sig sina trosor, stängde sitt skåp, slängde mig en halvt skräckslagen blick innan hon gick in i dushen. Jag insåg att där var samtalet över och kände mig ganska nöjd med att tanten nu har ett väldigt hemskt och smaskigt skvaller att ta med sig till PRO-mötet.


Tur jag kan berika någons liv med mina trosor!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Din man:

Det är min fru det.

Men varför har du inte string här hemma undrar jag ju då.

2:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Hahahahaha! Fy fasen va slut!

3:e kommentar, skriven , av starsprinkle:

hahaha världens bästa blogginlägg,haha..

jag dör!

4:e kommentar, skriven , av Nattis:

Hehe tänk vad hon kommer att ha att prata om framöver! :)

5:e kommentar, skriven , av Bibbi:

;) Tack för den filmen i huvudet. Det måste ha varit underbart att se tantens min. Jag undrar hur länge hon har väntat på att få ställa de där frågorna?!

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :