Det här med grisfebern.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på ang vacination. Den ena säger att man bör och den andra inte. Nu har jag fått påtryckt på mig att jag måste vacinera mig för att skydda Inez till max. Det har sagts att vacinet förs över till henne via bröstmjölken och på så sätt bli hon skyddad. Det är inte sant.

Jag ringde informationen och frågade och vacinet går INTE över till henne. Även om jag tar sprutan kan jag ju ha bakterier på händer osv så det är i alla fall lika viktigt med god handhygien "som man ALLTID ska ha". Där i mot så blir jag inte lika stor smittbärare med vacinet som utan. Ingen har viljat ge mig en rekomendation för hur jag ska göra.
Frågade tanten på informationen vad hon tyckte. Först ville hon inte svara på den frågan men när jag berättade att vi är 7 st här hemma så sa hon att dom rekomenderar alla storfamiljer med bebisar att ta sprutan eftersom det då kommer bakterier från så många olika håll.

Så nu vet jag åter igen inte vilket ben jag ska stå på.

Zack är piggare idag. Febern är borta och halsen gör inte ont längre och han har fått behålla maten. Han är lite trött bara men det är ju inte så konstigt. Fortsätter det så här så får han gå till skolan i morgon. Dom ska ha disco i morgon kväll så han är livrädd att han inte ska bli frisk tills dess och inte kunna gå. Men som det är nu så går det åt rätt håll i alla fall.

Nähä.... göra någon nytta då kanske!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Det finns ingen godtagbar anledning att INTE vaccinera sig, tror jag.Risken för små barn är så mycket större än ev. biverkningarna som blir på vaccinet.Biverkningar blir ju på många vacciner,så det är inget att orda om.Till en börja med var jag emot vaccinering,men ju mer jag följt med och lyssnat på expertisen,så har jag fattat att det är bara att följa med.Men vi är ju funtade så att vi gärna vill veta bättre än vetenskapen, så har det alltid varit,det var ett väldigt ståhej när man började vaccinera mot mässling o röda hund etc. "Barn mår minsann bra och blir starka av att få barnsjukdomarna, för jag har haft dem och dog inte..."Om man inte vill göra det för sin egen skull, ska man göra det för de människors skull, som är i riskzonen- hörde jag senast idag- på den allra bästa av kanalerna i radion- P1.

Kommentera inlägget här :