Piss-dag.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Är låg idag. Det är riktigt jobbigt att komma hem från Rättvik.

Jag trivs väldigt bra i huset här men man kunde flytta det till Rättvik i stället. Att åka där i från är jätte jobbigt och när man kommer ut på motorvägen och ser den platta nerkeslätten vill jag bara grina och vända och åka tillbaka.

Inez sov illa inatt, för mycket omställningar troligtvis. Bilfan vägrade la av halvägs ut genom grinden när jag skulle till dagis och vägrade starta igen så jag fick putta in den och när J kom hem och skulle hjälpa mig så startade den direkt.

En unge är ledsen för att den andra har stulit för honom. Den andre nekar trots att den tredje såg honom.

Så har min morgon varit och nu är jag färdig att spy på allting. Skulle behöva lägga mig men jag har inte ro att ligga still och slappna av. Funderar på att lägga mig och glo på en film i stället. Lillan sover ju så sött.

Borsta gaddarna och bädda sängen och sen bara vara.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Märta-Li:

sv: vad bra att någon är med mig i detta!!



;)

Kramar

2:a kommentar, skriven , av mor:

Jul=Ångest, så är det nog hos många! Julen kommer ändå- obarmhärtigt- om man är med eller utan pengar! Hade man inte barn, vore det väl enkelt, men man är ju så rädd att göra dem besvikna,genom att inte uppfylla deras önskningar! När de har mammor o pappor på olika håll, brukar det lösa sig bra ändå, för de har så mycket olika släkt att få paket av.Värst tycker jag det är för Fille- som brukade få åka till Öland, det gör ont i mig var gång det är ett långlov, och han inte kan åka dit mer!

Föresten- jag förstår inte att någon enda människa kan välja att leva på en annan ort än Rättvik! Fast det är ju väldans tur att vi är olika, annars fick vi inte plats i det lilla samhället! Jag far också illa när jag ser det platta eländiga Närke, längtar bara hem, till det trygga och ombonade landskapet! Nu har vi varit ute och ridit, har så himlans galet i ryggen och en ridtur brukar göra susen.En bekant lånade Turbo, som blev glad att få följa för en gångs skull. Tjejen vart helkär i honom, för han uppförde sig väl, som han brukar när man rider.Annars är han föralldel rätt odräglig.Det regnade en hel del på oss,men det gjorde inget,för vi var bra klädda. I morgon måste jag jobba,vad ryggen än säger för G-B ska till tingsrätten, för vad, vet jag inte,han har berättat, men jag glömmer allt han säger.Bävar för smärtan på mornarna, i morse svartnade det och jag höll på att tuppa av, innan tabletterna gör nytta....hemskt hemskt..

3:e kommentar, skriven , av Hontass svarar Mor.:

Det är ju det som är så skönt att barnen har så många att få julklappar av. Vi har bara Inez på julafton och det underlättar ju lite.

Tror det känns i Fille oxå att inte kunna åka dit, stackars ungen.



Jag önskar man kunde flytta huset och alla föräldrarna till inblandade barn till Rättvik. Det hade varit det ultimata men tyvärr så tappade jag bort trollstaven i flytten.



TINGSRÄTTEN!!!? Ja jag säger då det. Han har väl anmält någon björn för något ;-)

4:e kommentar, skriven , av Till Mor igen.......:

Va fan kan du inte få bättre hjälp med ryggen för!!



Att gå med en sådan smärta hela tiden kommer ju i slutändan leda till en kronisk smärtstörning eller nåt. Kan du inte gå en sån där kurs som jag gick. Jag blev ju inte helt bra men klart mycket bättre.



Många får ju mycket hjälp av de kurserna.

5:e kommentar, skriven , av mor:

Jag har gett upp det där att det ska gå att göra något åt ryggen!Det är bara att försöka leva med det!Det vart något galet efter att disken sprack efter operationen för några år sedan,benbitarna som skvalpade lösa la sig till rätta på fel ställe känns det som.Jobbigast är att behöva gå upp så rackarns tidigt,för att komma i någorlunda form.Men snart blir det kanske bättre,det går lite upp och ned i perioder.Fast visst har det blivit sämre sedan jag började hos G-B!Den psykiska spänningen letar sig ut i hela kroppen!

Kommentera inlägget här :