Skolabete om Terrysar.

publicerat i En Terry! Pinsamheter;
Ställde mig i duschen och drog på kallvattnet.
Jädrans vad ont det gjorde men jag fick ner febern på det viset. Hoppas det håller i sig en stund för jag ser inte fram i mot att göra det igen.

Högstadie pojkarna har hemstudiedag idag. Jag tycker inte om dom dagarna för det resulterar alltid i att jag och Filip blir osams. Det där med hemstudier kan jag väl förstå att det inte är så kul men även om inte hemstudierna innehåller hångel så får man baske mig göra dom även om man inte tycker det är kul. Så idag blev vi riktigt osams. Jag tvingade hem honom helt enkelt att göra sin uppgift. Inte särskilt populär var jag då i Filips ögon. 

Han ska skriva en krönika om någonting. Det är ju inte allt för lätt att komma på något att skriva om. Han rådde honom att skriva om något humoristiskt inslag i hans vardag.

- Det finns väl för fan inga humoristiska inslag i min vardag, utbrast han.
- Det finns det väl visst. Det finns humor i allt.
- Jaha vadå....
- Ja du kan ju skriva om hur din coola och häftiga storasyster förvandlats till en tyrannisk nazist som inte gör annat än att plågar dig med skolarbete.


*filip ger av ett asgarv*


- Jo i och för sig....

*tystnad när vi funderar så det knakar*

Plötsligt utbrister Filip:

- TERRY!!!!
- Vad?
- Jag kan skriva om hur man gör en Terry och vad det är för något.
- SKIT BRA! Det finns massa matrial på bloggen som du kan använda.
- Så kan du fylla på med hur det är att leva i en tillvaro där det haglar Terrysar.
- Ha ha JAAA.....

Nu är jag och Fille sams igen. Båda är entusiastiska över hans krönika om Terry och hur det kommer att bli.
Jag har lovat honom att jag ska publicera hans krönika här på bloggen.

" Nej Terry vet inte om detta ännu men jag tror inte att hon misstycker att bli del av ett skolarbete"

Nu ska jag gå och kolla hur långt han har kommit för jag tycker detta är jätte kul!

Kommentera inlägget här :