Den där Ossy!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vi är lite osams idag jag och Ossy.

Han smyger ner i babykorgen hela tiden. Där får han absolut inte ligga. Han fäller väldigt mycket och att få bort all päls ur skinnfällen är omöjligt och mopsar är kan vara ganska mycket kli-i-ögonen-hundar.

Flera gånger har jag sagt till honom och lyft ur honom. Första gångerna var det bara att lyfta ur han men nu......
GHAAAA!!!!

Han blir som en lealös unge. Han trycker sig mot botten i korgen sen totalslappnar han av så man inte kan få något grepp om honom. Precis som en unge gör när de krånglar och inte vägrar gå eller lyftas, bara hänger som en hal ål och glider ur greppet hur man än försöker. Så gör Ossy och då blir han VÄLDIGT tung.

Nu sist fick jag ta tag i ett framben och ett bakben och lyfta ur honom.
Men ni ska se han ligger nog snart där igen.

Ska ta in en bädd åt honom men jag tror inte det kommer duga för nu ska han bara ligga där det luktar bebis.

Kanske jag ska ge honom en egen papperspåse, dom brukar han vilja krypa in och lägga sig i.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Ta en väska,en sån där lagom stor trunk,som man har med sig på tåget,eller annan resa.En sån som ungarna brukar ha med sig hit!Lägg den full med filt eller annat tyg och låt den stå lite öppen så hittar han snart sin plats! För övrigt, när vi blivit irriterade på mopsarna som funnits i den här familjen,säger man alltid:"gå och lägg dig i påsen",så gör de det!Men en väska är bättre än en påse...

2:a kommentar, skriven , av mor:

En liten mini-blogg-händelse från Blecket...jag smygbloggar för att träna!



I morse kom B utspringande till mig í mjölkrummet, när jag höll på att diska ledningen- som han alltid struntar i på kvällen, dönicken! Endast iklädd en t-shirt med massor av hål efter pälsängrar, kalsonger ut och in och ett par träskor, där den ena skon saknade tån! "Vet du var mina byxor är" hojtade han! "Nä,minsann, hur ska jag veta var dina byxor är- gick du hem härifrån, utan dem igår?"

"Det måste jag nog gjort, för de är inte inne"!

Jag tittade in i motorrummet,innanför mjölkrummet, och ja visst, där låg de slängda i en hink!

Varför mannen hoppat ur sina byxor innan hemgång från ladugården, förtäljer inte historien och jag är heller inte säker på att vi vill veta....



Kommentera inlägget här :