Jag hatar att handla!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Var inne på Marieberg idag och storhandlade till frysen. Jag hatar verkligen att handla och jag hatar när jag kommer på den imponerande iden att handla när det är lönehelg. Men nu va det att välja på att handla utan barn på lönehelg eller med barn senare i veckan.

Gick igenom IKEA för att komma till resturangen för att få i oss lite mat. En romantisk middag på IKEA, de ni.
I bland när jag är på IKEA så får jag sån god lust att börja hoppa i sängarna och sofforna bara för att se reaktionen på handlande och personal. Har dock inte gjort detta än men det måste ske någon gång.

När jag blev akut kissnödig "som vanligt" skulle jag ta toan vid resturangen. Jag avskyr verkligen när de har bås med bara små skärmväggar och 10 toaletter på rad. Det går ju när man ska pissa, men fy för att bli akut skitnödig och bli tvungen att gå på en sån toalett. Dom kan lika gärna ta bort väggarna det blir ungefär lika lite privat som med väggarna. Jag skulle nog hellre skita på mig än att bli tvungen att sätta mig med 9 andra brevid huuu.

Det som slog mig sen var hur är folk funtade egentligen. Där står en man med sin fru och tittar på en av de dyrare sofforna. Av samtalet att döma så ska dom verkligen ha den. Sen tittar man på gubben och ser att han har hela fickorna fulla med IKEA-blyertspennor som sticker ut i klasar ur fickorna. Stackars gubbe som inte har råd att köpa pennor för att han måste köpa den dyraste soffan.... Är det någon form av förvriden snålhet eller?

När Zack och Leo var små så upplevde jag att det var ganska bekvämt att gå med barnvagn i trängsel. Alla flyttade på sig när man kom och det var aldrig några problem att ta sig fram. Men nu....
Nu står fan folk mitt i vägen och flyttar sig inte fast dom tydligt ser en. Kärringar som springer in i vagnen och sedan ger en det onda ögat som om jag skulle kört över dom.

Nä fy farao, det kommer dröja länge innan jag ger mig iväg och handlar igen!

Kommentera inlägget här :