Leos samtal med morfar!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag fick vackert följa med Leo ut på altanen för att ha hans samtal med morfar.
Han klättrade upp på altanräcket och tittade upp mot himlen.

- Hej morfar.
..........
-Vad gör du?
..........
- Jaha mmmm.
...........
- Jaha, jag tittar på tv oxå.
...........
- Jo jag mår bra.
...........
- Hur mår du?
...........
-Jaha.
...........
- Jag vill bli priat när jag blir stor.
...........
- Ja.
..........
- Hej då Morfar nu går jag in!




Hur gulligt som hellst. Där satt han och pratade upp mot stjärnhimlen. Sen var han glad igen.

- Vad sa morfar då, frågade jag lite försiktigt.
- Han tittade på tv och mådde bra!
- Vad skönt.


Sen har det varit lugnt om döden idag, kommer väl en ny frågesport i morgon skulle jag tro!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Gulligt det där med barn och döden .)

Kommentera inlägget här :