Lördag då....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jaha då va det Lördag då och inte ett skit får jag gjort.

J är ute och försöker skruva ihop min bil så den kan besiktas och användas. Själv försöker jag bestämma mig för om vi ska passa på att storhandla och fylla kyl och frys idag när han är klar.

Jag känner mig som en hemsk människa idag. Igår kväll släppte J ut hundarna för kvällskissen. Ossy som aldrig kommer för ens han är klar brukar vi gå in och vänta på sen får man hålla koll och släppa in honom när han behagar att vara färdig.

- Ossy vägrar komma!
- Ta in de andra så tar jag in honom snart....

Lillen var vaken i natt så jag hade fullt upp med henne och när jag vaknade i morse och klev ur sängen så var det något som fattades. Ingen sprang runt benen på mig och kraffsade och pratade "gläffser" ingen hoppade upp och ner av glädje över att " ÄNTLIGEN KOMMER HON".

VAR FAN ÄR OSSY!!

Letade runt till jag råkade kasta ett öga ut genom altandörren. Där satt han och stirrade på dörren. Han har väl aldrig varit så glad över att se min den lilla mopsen.
Tur att han har så mycket fett och päls att det måste bli polarvinter innan han fryser. Men stackars hund....
Hade inte reagerat på att han var borta eftersom Fille brukar ta med honom upp till sig på kvällen.

Så nu har jag jätte dåligt samvete och det låter han mig inte glömma bort. Han lägger huvudet på sne och tittar jätte ledsamt på mig.

Nu ska "hon den där" straffas och psykas ut!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Salig Kalle-mops blev instängd på vårt utedass,som också fungerade som hästarnas foderkammare.Inte en hel natt, men väl en hel dag. Vill minnas att han tillbringade ett antal timmara inlåst med höns och tupp också. Men det bekymrade honom inte,han rullade ihop sig och gjorde det han var bäst på- sooov...

2:a kommentar, skriven , av Starsprinkle:

aaaaw,lilla mopsen dåe ;)



Förstår du fick dåligt samvete men det e sånt som kan hända.

jäkla tur som du säger att han har mt fett o så iaf .

Du får gosa extra mkt med honom så kanske han förlåter dig ;)

Kommentera inlägget här :