Lördag och lugnt i huset.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det är bara jag och Inez hemma och djuren förstås.

zack har sovit hos en kompis och är nu på väg till en annan kompis i Hallsberg på cykel. Bea är hos grannen och leker och Leo följde med J och Simon på fotbollscup i Örebro och Filip är med tjejen i Rättvik. Så det är lugnt och skönt här hemma.

Jag fick mycket sömn i natt. Inez somnade vid 22 och vaknade inte för ens vid 5 i morse och åt lite för att somna om. Men ändå är jag helt slut. Magen var bättre i ca en dag sen pajade det igen så nu vill jag hellst gå dubbelvikt om jag ska stå upp. Det får helt enkelt bli att ringa vårcentralen på måndag trots min hjärnas vilda protester. Det började ca 2 veckr inna förlossningen och efter det har det ju bara trappats upp och nu har jag provat alla piller som man får ta vid amning och alla huskurer och fil med goda bakterier osv men det hjälper inte.

Men vill inte gå till farbror doktorn, tänk  om de får för sig att använda en kamera igen då går jag och gömmer mig i garderoben. Men jag måste få ordning på magen innan J börjar jobba igen efter pappaledigheten för annars blir det nog rätt så kört här hemma.

Nu knorrar det från babykorgen igen så det låter som dags för käk!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Testa med A-fil eller nån sån där annan bakteriefil.Det funkar iallafall på hästar!

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Jag har druckit massor men det hjälper inte!

3:e kommentar, skriven , av Christina:

Hej!

Kusin Christina här. Läste igenom några av dina Terrysar. Jag skrattade så jag knappt fick luft. Särskilt det här lilla stycken var ofantligt roande eftersom jag gör EXAKT samma sak när jag gör bort mig.



"Nu mera blir J skräckslagen så fort han hör ett litet kvävt "OJ". Ett "OJ" är ofta ett resultat ev en ordentlig miss i det jag håller på med nu mera. Mina ilskna raseriutbrott byts mer och mer ut mot ett för honom skräckinjagande "OJ"."



Det är liksom lättare att hålla sig lugn efter att man sagt "oj" än efter att man vrålat "helvetessatansförbannadeskit".



Har dessutom insett efter att ha läst om dina missöden att jag under alla år haft väldigt fel när jag trott att min klantighet kommer från pappas sida...

4:e kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar...:

Du har så rätt När det gäller det där "oj:et" visst är det mycket enklare :-)



Jag kan sätta vad som hellst på att det kommer från Mosters sida för jag och Terry skyller allt på mor. För det första har vi inte samma pappa så det kan inte vara dom. Sen är dom dessutom döda och kan inte försvara sig så vi skyller ALLT på mor :-)



Nu börjar Fille med att bli allmänt korkad, det är nog jag som tar fram dom generna i honom :-)

Kommentera inlägget här :