Mullvad

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
J började jobba igen idag.
Har inte sett framemot att börja igen.
Skulle gärna vara hemma i en månad, anser nog att man borde få vara det istället för 10 dagar.

Dagarna går fort och den som födit hinner inte riktigt återhämta sig på 10 dagar.
Men det var bara gilla läget o gå upp i morse.
Praktikanten jag skulle ha med sjukskrev sig direkt.

När jag avslutade jobbet innan förlossningen så var jag 2 våningar under USÖ.
Nu när jag började igen blev jag skickad 400m in i en gruva.
Kan ju säga att fast vi åkte med helljusena på jobbar bilen var det mörkt.
Det är en lite speciell känsla att åka nerför o nerför innan porten kommer.
Väl nere var det en bra bit att åka.
Där till slut fanns dom rörena som vi skulle byta ut.

Demontering av bef rör gick kanon.
När vi skulle börja montera dom nya passade inte ett skit.
Felmätt och fel svetsat.
Tur J varit ledig o inte haft med tillverkningen att göra.
Så det blev en snabb tur till Örebro för att hämta packningar så vi fick dit den gammla biten igen.
Sen in till Örebro igen för att börja bygga om.

Så hela dagen har gått åt till att knappt göra något alls.

En bra regel när det ska svetsas är ju att samma person mäter o svetsar.
Annars en riktigt bra o måttsatt ritning.

Så nu får vi se hur det passar i morgon när det bär av under jord igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

"Underbart" när andra ställer till problem för en på jobbet. Man kan väl få fixa till sitt eget strul?!

Kommentera inlägget här :