Offentlig amning.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
När vi var på vårdcentralen häromdagen så fick blev Inez hungrig och började gapa och vråla.
Vi var ensamma i väntrummet jag, Fille, Leo och Inez. Slängde upp tröjan, fram med tutten och matade. När jag var klar hade jag problem med att få tillbaka boobset i bh:n. Leo började vrida och vända sig sen viskar han.

- Göm.
- Va?
- Göm den!
- Vad?
- DEN...
*pekar på bröstet*
- Men Leo det är bebisens mat.
- GÖM DEN NU!
*fräser han ilsket*
- Det är ingen som ser Leo.
- MEN GÖM NU!!!!!!!!!


Fattar inte vart denna pinsamhet över mina tuttar kommer någonstans i från. Han har skulle ju inte bry sig om jag så tog av mig alla kläderna mitt på torget i Hallsberg. Varför denna panik. Förklarade lite smidigt för Leo att om det störde någon att jag matade bebisen offentligt så kunde de lägga en filt över skallen så dom slipper titta på.

Då nickade han medhållande och sa:

-Om dom inte har någon filt med sig då?
- Öhhh....

Ja hur gör man då!

Kommentera inlägget här :