Skavsår i öronen!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Leo ger mig skavsår i öronen idag. Det är bara vi 2 och Inez hemma så det finns bara mig att terra dessutom. Han kommer med de mest märkliga påståenden och just när jag slagit dövörat till kommer det en fråga som jag naturligtvis svarar helt fel på och sen blir det het debatt.
Munnen går i ett på honom.

- Mamma en gång på dagis så började jag blöda på fingret.
- Mmmmm.
- Mamma jag har faktiskt träffat Ronja och Birk på riktigt med min pappa.
- Vad roligt.
- När jag låg i din mage mamma då skadade jag mig på ditt skelett.
- Jaså.
- Mmmm det gjorde ont men jag badade innan jag kom ut så jag var inte så där kladdig som Inez var när hon föddes.
- Jaså.
- Hade jag tvål då i magen?
- Mmmm.
- Hur fick jag in den då?
- Öh va?
- LYSSNAR DU INTE MAMMA!! HUR FICK JAG TVÅLEN!?
- Vart!?
- I magen.
- Men du hade ingen tvål när du låg i magen.
- DU SA JU DET!
- Gjorde jag?
- Ja.

*arg blick och tystnad 3 sekunder*

- Mamma...
- Mmmmm
- Tomten vet vad jag heter.
- Mmmmm
- Mamma!!
- Ja..
- Jag måste gå och kissa!
- Tack och lov så blir det tyst några sekunder.
- Varför..
- Gå och kissa nu så ska jag plocka fram lite silvertejp så länge.
- Om du sätter silvertejp på mig så ska jag limpistola dig!

- *suck* gå och kissa.
- Skyndar mig.



Måste hitta på något verkligen distraherande åt honom innan jag sitter och gungar fram och tillbaka i tvångströja.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Limpistola ha ha ha ha skrattar nästan på mig :) ... han är för goooo

2:a kommentar, skriven , av mor:

Så där var du faktiskt också när du var liten, och det känns som om det var alldeles nyss!!! "Varför, Varför.....sa du hela tiden"

Kommentera inlägget här :