Vill oxå till Rättvik.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag vill oxå åka hem till Rättvik. Nu har Fille åkt och jag har hemlängtan. 

Eller det är lite dubbelt. Jag vill gärna bara vara hemma och ta det lugnt, men fan vad skönt det skulle vara att åka hem till mamma eller till syster Terry i Blecket, Pappa och Rina i Nittsjö hade inte heller varit helt fel.

Saknar Rättvik även om jag har det ofärskämt bra. Om man kunde flytta våran gård och huset till Rättvik hade allt varit komplett.
Vill ut och rida.  Lufsa fram på småvägarna och njuta av alla vackra höstfärger.

Det vill jag göra just nu!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

och nu börjar trixandet med hur man tar sig till rättvik, härifrån fäbodvallen. En buss går klockan nio på morgonen...inget mer än så-en buss går hem halvfyra, inget mer än så....Fille ringde just till Anneli, de kanske får åka med henne.Annars hade jag tänkt att vi skulle ha som lördagsnöje att kolla när Monicas får ska slaktas, och så skulle vi rida. Det ryktas om 1 dm snö i helgen, så kanske vi får ta fram skidor istället. Hälsa Leo att Angeliqa tycker att Gunnar är läskig med sina horn

Kommentera inlägget här :