Återbesöket på BB.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Japp vi va där idag på tiden som JAG hade fått!

Massa andra mammor var där med sina skrikmaskiner. Det första som slog mig var att alla mammor såg så trötta och slitna ut. När jag sedan hörde hur deras barn lät fick jag lite förståelse för att dom såg trötta ut. Jag insåg snabbt att jag är ganska lyckligt lottad med en unge som knappt säger ett ljud förutom när hon är hungrig, vaknar bara någon gång på natten och äter men äter desto mer på dagen. Amningen fungerar som alltid med mina barn och jag har hur mycket mat som hellst. Jo jag är väldigt förskonad.

Alla tester gick bra och dom var mycket nöjda med hennes vikt. Hon ligger på födelsevikten så hon har haft sin down och är på väg upp i en rasande fart.

Det var en sköterska med som jag informerade om hur personalen betett sig i telefonen igår. Jäklars vad ilsk hon blev, hon blev inte lite arg.

- Vad är det du säger!!!! Detta ska jag ta upp med vederbörande omgående för jag vet vem det är. Det är inte okej så får man inte bete sig!

Skönt att få den responsen av personalen i alla fall.

En annan sak som jag och J reflekterat över är att vart vi än kommer, förlossningen, MVC, BVC, barläkaren osv så är reaktionen när de ser INEZ.

- Men åh, hon är ju faktiskt söööööt, och så gullar dom lite med henne.

Det är det där FAKTISKT som vi reagerat på. Undrar hur många ungar dom ser som är skit fula men de måste säga att dom är söta. När vi nu hört frasen "hon är ju FAKTISKT söt" för 10:e gången kan man ju börja undra.

Appropå det här med amningen så har jag vaknat 2 morgonar i rad nu av att jag tydligen matat Inez under natten och sängen är blöt av mjölk. J han bara skrattar och säger:

- Ja det märks att du gjort det förut, det går redan på rutin.

Själv tycker jag inte om att jag gör det i sömnen. Men i natt ska spjälsängen in så då återstår det att se om jag lyckas kliva upp utan att vakna med, den chansen är mycket liten. Hitills har hon ju legat brevid mig men jag har ändå lyckats peta dit uppsamlingskopp, fått ner bh:n och lagt henne på plats utan att vakna.

Nepp nu ska hon ha mat och de stora i säng....


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis:

Haha, kanske de säger faktiskt till alla? ;)

2:a kommentar, skriven , av Hontass svarar på kommentar....:

Ja troligtvis gör dom ju det! :-)

Kommentera inlägget här :