Att dom bara vågar!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag tror minsann både J och fille varit och smyg-druckit öl eller något så stöddiga som dom är.
Nu är det riktigt mobba Sandra från dom båda två. Dom hånar mig för mina euforiska upplevelser av udda dofter. Vi har flera flaskor med handsprit här hemma och det luktar ju helt himelsk, spritar mina händer hela tiden för det luktar så gott.

När jag var å vårdcentralen med fille idag fick jag tag på en sån flaska och började sprita händerna, luktade, hostade, spritade igen, luktade igen och fortsatte hosta. Det blir jag nu mäktigt mobbad för nu av Fille.

När jag har varit ute med bilen parkerar jag i skuggan vid syrenbusken här på gården. Innan jag kliver ur bilen blir jag alltid sittandes där med dörren öppen. Den är så svalt och skönt, dessutom kommer aldrig solen åt där så det lukrat alltid nyslaget/fuktigt gräs "jätte gott". Där kan jag sitta hur länge som hellst och vägra kliva ur bilen. Grejen är det ann komposten står 2 meter ifrån mig när jag sitter där.

Idag började mobbingen ang detta. Jag förklarade hur det var med skuggan och lukten:

Jag: - Men det luktar så där gott av nyklippt gräs, svalt och skönt och tyst.
J: - Det är komposten som luktar.
Jag: - Det är det fan heller.
Fille: - Jo det är det visst.
Jag: - NEJ, det luktar nyklippt gräs!!
J: - Det luktar som komposthinken under diskbänken!
Jag: NÄÄÄÄÄ!!!
Fille: - Hur normalt är det att sitta och sniffa vid en kompost då!
Jag: - DET LUKTAR GRÄS!!
J: - Det luktar kompost och hundbajs där!
Jag: - Det gör det inte alls!
Fille: - Jo det gör det, gå ner och sätt dig vid komposten i stället!
Jag: - Gå ner och lukta då får du känna.
Fille: - Nä *urk* och där sitter du vid en kompost och luktar och vägrar gå in *blä*


Skit taskiga är dom. Det värsta är ju att jag inte riktigt kan lite på mitt eget luktsinne nu så möjligheten finns att dom har rätt. Därför tänker jag dra ner Fille till min avslappningshörna i morgon och tvinga han att sitta i bilen och njuta och han får inte gå där i från innan han erkänner att det luktar nyklippt gräs.

Var dom tvugna att förstöra det där njutningsfulla för mig. Jag får väl ta med mig handspriten och sätta mig i bilen då!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

Nu tycker jag de är elaka mot dig, gravida kvinna. Skicka hit dom så ska jag läxa upp dem. ;)

Sköt om dig och lilla trollet.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :