Bara J

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Han den där J är ju lite ledig just nu.
Har ju mina 10 pappa dagar att ta ut.
Kan ju säga att jag väntar inte en stund utan dom tas ut direkt.
Passar på att pyssla hemma när frun inte behöver hjälp.
Vi har ju direktverkande el i huset. Inte gratis att värma upp.
Nu håller jag på och konverterar till vattenburen värme.

Har installerat den lilla elpannan som ska värma vattnet över vintern tills det kommer in en värmepump.
Har under dom sista veckorna börjat dra rör över undertaket för att komma runt i huset.
Det är ju inte helt lätt i ett hus byggt runt 1900.
Det har ju byggts om en del men det är skönt när det är timmer stomme.
Byter några radiatorer i taget.
Det viktigaste är att få ordentlig värme i skötrum och dom rummen som vi är mest i.

Men jag måste erkänna att det är roligare att dra rör när man får dricka whiskey samtidigt.
Det borde man få göra på gesällprovet.
Kan man dra rakt då och att det blir tätt så är man färdig utbildad.
Det vore något för mig som ju enbart svetsat sedan i april.
Måste ju säga att jag har inte hållt på med så här klena rör som jag gör nu sedan i mars.
Föredrar ärligt talat dom betydligt grövre rör som jag jobbat med.

Frun o bebisen ligger o vilar vilket frun behöver.
Känns ju skönt att man kan underlätta genom att vara hemma.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av *Maria*:

Du e duktig du.......Och så skönt me lite vila för tjejerna:):)::)

Kommentera inlägget här :