J är aggresiv

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ni vet den där J som var med som ombud igår när Hon den där var i tingsrätten.

Jag ringde ju och pratade lite om hennes andra skulder och det löste sig ju ganska bra trotsallt.
Räntan låstes och det går inte iväg fler krav till kronofogden.
Härom dagen fick hon ett annat krav från Alfa-kassan om obetalda avgifter.
Detta retade upp J ganska så rejält.

Samma Alfakassa vägrade betala ut 2 månaders stämpling till Henne förra året.
Först kom kassa kortet tillbaka för det var fel ifyllt.
Vi fyllde i det då som vi trodde det skulle vara, sen hörde vi inget mera.
När Hon den där ringde efter någon månad och undrade varför det inte kom några pengar fick hon tillsvar att kassa kortet var fel i fyllt och det gått för långtid så hon skulle inte få några pengar.

Hon var sjukskriven 25% så vi blev utan 2 månaders 75% ersättning.
Det är väldigt mycket pengar som vi aldrig fick.
Då undrar man ju helt enkelt varför ringer man då inte upp som handläggare om det är något fel.
När det dessutom tydligen blir fel 2 gånger kanske man kan tänka sig att lösa det över telefonen.

Nä så jobbar inte Alfakassan.
Då väntar man tills det gått så långtid så det blir avskrivet.

Så nu rann det över på J när dom dessutom har mage att skicka ut krav som uppkommit pga att dom själva inte skött sitt åtagande som A-kassa. Kan lova er att J ska ringa och bråka en hel del med dom.
Så nu är mina funderingar vad man har för rättigheter när man är med i A-kassan.
För man borde helt klart kunna gå vidare med det här.

Kan säga att dom har skaffat sig en riktig ovän i J och då brukar jag kunna ringa o härja en hel del.
Så jag säger grattis till Alfa-kassan.
Sen om vi måste betala kravet är en annan sak men det ska röras runt ordentligt i grytan.
Men det ska sparkas på dom som redan ligger ner.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bibbi:

På de jävlarna bara. De lurade mig på 1 månads ersättning bara för att jag inte gick på nåt möte på AF om hur de skulle lägga upp en plan för hur jag skulle få jobb. Till saken hör att jag redan hade fixat ett nytt jobb som jag skulle börja 10 dagar efter det där mötet och jag var på landet.

Håller tummarna för att det löser sig till er fördel.

Kram

Bibbi

Kommentera inlägget här :