Leo och spargrisen.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Av någon konstig orsak "tror orsaken börjar på F" så har Leo börjat sticka spargrisen under näsan på varje människa som kommer.

- Angelica.... Har du några pengar till min spargris?!
- Öhhh nä....
- Men min Pappa säger att alla som kommer hit ska jag be om pengar till min gris.
- Men jag har inga pengar!
- Jo....

"Jag tror han får gå på den lite äldre generationen om han vill ha några kulor i grisen, inte ungarnas kompisar"

Så var beredd Morsan när du kommer i morgon. Se till att ha några småmynt i fickan ha ha.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ja om pojken skall kunna köpa en cross måste han ju jobba in pengar på något sätt ... räcker inte att jag fyllar hans grisar själv då han har 2st ... tycker allt han kan tigga lite av folk hemma hos er med...

2:a kommentar, skriven , av mor:

Det ska jag absolut ha! Jag gjorde likadant när jag var tre år och fått en spargris i julklapp. Grisen var stor och röd och hette Alice, efter tanten jag fått den av, och alla som kom fick grisen under näsan...

3:e kommentar, skriven , av Hontass:

Men han är ju så söt när han går runt med grisen hos de större barnens kompisar :-)

Kommentera inlägget här :