Smärtsamt och svinhysteri!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har gått med 3 minuter mellan värkarna hela dagen. Till sist ringde jag in och dom bad oss komma för en kontroll. Var väl öppen en del och dom tror att det är på G men det har inte öppnat sig tillräckligt för mängden värkar.

Dom sa att jag fick välja mellan att vara kvar och se vad som hände eller åka hem. Jag anser att jag lika gärna kan gå hemma och ha ont som att gå där om det i alla fall inte går framåt. Har fortfarande lika tätt mellan värkarna så det verkar inte klinga av heller. Få se om det lugnar ner sig när jag försöker sova. Hellre att det lugnar ner sig än är så här utan resultat.

Dom verkar i alla fall vara hysteriskt rädda för svin-sjukan där inne för attans vad handsprit det var överallt. Det står ju alltid lite flaskor här och var inom vården men nu hade de verkligen inte sparat på spritflaskorna. Bara på rummet fanns 2 pumpflaskor, 2 mindre gelflaskor och 1 spritautomat som sprutar ner dig när du sätter näven under. Dessutom info lappar lite var stanns hur man bäst skyddar sig mot sjukan och restriktioner för besökare och patienter. Det var nästan så man blev lite hypokondrisk där inne och vågade knappt hosta till eller snörvla sig med risk för att bli utslängd.

Nä nu ska jag drick upp mitt te och försöka vila lite....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Magstark:

ojojoj, så pirrigt, snart bebis. Det är nästan så att jag längtar lite också!

2:a kommentar, skriven , av mor:

Det ska inte vara resultat än,det är alldeles för tidigt!Känn inte efter så mycket!Det SKA värka vid den här tiden,men inte komma ut!

3:e kommentar, skriven , av Hontass:

Vadå känn inte efter! Dom värkarna var svåra att skita i kan jag tala om. Det va ingen skillnad mot när det satte i gång med dom andra så hur sjutton ska man då kunna veta om det är dags eller inte. Särskilt inte när det hållt på i ett dygn!

4:e kommentar, skriven , av Hontass:

Nej det ska INTE verka så..

5:e kommentar, skriven , av mor:

Det märks när vattnet går om inte annat!

6:e kommentar, skriven , av Kerstin:

Hallå! Oj vad spännande! Håller tummarna att allt går bra, och att det int drar ut på tiden.

Storkram

7:e kommentar, skriven , av Nattis:

Haha det där är nog helt rätt, alla stirrar på en om man hostar e dyl. Jag har efter mi förkylning hostat en del, dcet är mest att det kittlar i halsen på mig men jag kan få ordentliga hostattacker. Det har inte gått så långt att folk reser på sig men det känns som om de vill. Blänger gör de iaf.



Hur går det med dig nu då? Fast detta är väl tidigt?

Kommentera inlägget här :